Serviciul Locativ şi Ocuparea Domeniului Public
Persoane de contact:
Tamás Tünde, șef serviciu- tunde.tamas@sepsi.ro
Număr telefon: +40 267 316 957 ► interior 149
Număr birou: 5
Kis Anca, consilier - anca.kis@sepsi.ro
Fazakas Iosif, consilier - jozsef.fazakas@sepsi.ro
Andrei-Bucșa Lăcrămioara, consilier - lacramioara.andrei@sepsi.ro
Grigorescu Vasile, referent de specialitate - vasile.grigorescu@sepsi.ro
Număr telefon: +40 267 313 323
Birou: strada Kőrösi Csoma Sándor, nr. 5.
Biroul Locativ și Ocuparea domeniului public se ocupă de administrarea patrimoniului public și privat al Municipiului Sfântu Gheorghe, de administrarea locuințelor construite din fondul locativ de stat și cele construite din fondurile Agenției Naționale pentru Locuințe, în Municipiul Sfântu Gheorghe. Totodată administrează activitatea de ocupare temporară a domeniului public pe teritoriul municipiului.
Activităţile principale a biroului:
- Închirierea, vânzarea locuințelor;
- Elaborarea abonamentelor temporare pentru ocuparea domeniului public;
- Elaborarea repartițiilor, contractelor de închiriere în conformitate cu legislația în vigoare;
- Urmărirea, actualizarea contractelor de închiriere conform legislației în vigoare;
- Încasarea chiriilor aferente locuințelor, terenurilor, spațiilor comerciale închiriate;
- Încasarea ratelor în cazul locuințelor vândute pe baza Decret-Lege 61/1990, Legea 112/1995
- Verificarea lunară a încasării chiriilor, trimiterea somațiilor de plată către locatarii cu restanțe mai mari de 3 luni;
- Verificarea periodică/ocazională a locuințelor închiriate din punct de vedere a stării spațiilor, a ocupării în concordanță cu fișele locative precum și orice alte aspecte în legătură cu contractul de închiriere;
- Solicitarea inițierii procedurii de judecată în cazul nerespectării unor prevederi din contractele de închiriere;
- Reprezentarea primăriei în procedura de executare silită legată de contractele de închiriere dispusă în urma unei sentințe civile;
- Pregătirea documentației privind reparațiile ocazionale, investițiile necesare, urmărirea și recepția lucrărilor aferente;
- Pregătirea documentației și elaborarea proiectelor de hotărâre, propuse spre aprobare Consiliului Local în următoarele cazuri:
- modificarea contractelor de închiriere încheiate pentru locuințe din fondul locativ de stat
- actualizarea anuală a chiriilor în cazul contractelor de închiriere încheiate pentru locuințele construite din fondurile A.N.L.
- aprobarea ordinii de prioritate în soluționarea cererilor de locuințe pentru tineri, destinate închirierii construite din fondurile A.N.L.
- aprobarea ordinii de prioritate în soluționarea cererilor de locuințe din fondul locativ de stat și privat aflate pe teritoriul municipiului
- vânzarea locuințelor
- în legătură cu asociații
- referitor la alte activități a biroului.