ro
 
Joi, 13. Noiembrie 2025.

Informații necesare despre concediul și indemnizația de creștere a copilului

05.08.2020

 

Cei care au dreptul la concediul pentru creșterea copilului pot solicita ajutorul din partea Direcției de Asistență Socială. Am grupat răspunsurile la întrebările care pot apărea la cei care au dreptul la acest concediu.

Ambii părinți au dreptul la concediul pentru creșterea copilului, care începe după naștere, dar alternativ, nu ambii părinți în același timp. Părintele care solicită concediu sau indemnizație pentru creșterea copilului trebuie să rămână în România pe întreaga perioadă a acestuia. Cealaltă condiție este să facă dovada unui venit impozabil timp de cel puțin 12 luni din cele 24 de luni anterioare nașterii, dar această perioadă de timp nu este obligatoriu să fie consecutivă.

Pentru angajații cu contract de muncă, documentele necesare pentru acordarea concediului pentru creșterea copilului sunt următoarele:

a) acte de identitate ale părinților și fotocopii ale acestora;

b) certificatul/certificatele de naștere ale copilului/copiilor și o copie/copii ale acestora;

c) adeverințe de la locul de muncă al părinților;

d) fotocopii ale cererilor depuse de părinți la locul de muncă (acestea includ și vechimea în câmpul muncii);

e) fotocopii ale actelor sau deciziilor suplimentare emise de angajatori, referitoare la suspendarea contractului de muncă;

f) adeverințe fiscale pentru anul nașterii copilului și pentru anul anterior nașterii copilului;

g) certificat de căsătorie;

h) un extras de cont de la banca în care se va transfera indemnizația pentru creșterea copilului;

i) declarație și angajament pe propria răspundere.

Cuantumul indemnizației pe perioada concediului pentru creșterea copilului este de 85% din venitul mediu net pentru ultimul an lucrat. Durata concediului pentru creșterea copilului este de 2 ani, respectiv 3, în cazul copiilor cu dizabilități. 

Începând cu luna august a acestui an (cu plata efectivă în septembrie), alocaţiile pentru creşterea copilului au fost majorate după cum urmează: 369 de lei pentru copiii cu vârsta de până la 2 ani (cu vârsta de până la 3 ani în cazul celor cu handicap); 185 de lei pentru copiii care au o vârstă între 2 și 18 ani, plus cei care au împlinit 18 ani (dacă merg la liceu sau la profesională, până termină cursurile); 369 de lei pentru copiii cu handicap cu vârsta cuprinsă între 3 și 18 ani.

Alocația de stat pentru copii se acordă până la vârsta de 18 ani sau până când copilul termină liceul. Cererea pentru alocația de stat pentru copii trebuie depusă în termen de un an de la nașterea copilului, iar pentru indemnizația pentru creșterea copilului, în termen de 60 de zile lucrătoare din ziua în care părintele intră în concediu pentru creșterea copilului. Dacă nu reușiți să faceți acest lucru, veți primi alocația de stat pentru copii doar din luna în care ați depus cererea. 

Acte necesare pentru solicitarea alocației de stat pentru copii:

Este obligatoriu ca solicitantul să aibă adresa de domiciliu în Sfântu Gheorghe.

– Cerere pentru acordarea alocației de stat pentru copii;

– acte de identitate ale ambilor părinți ai copilului (în original și fotocopii);

– Certificatul de naștere al copilului (original și fotocopie);

– Certificat de căsătorie (original și fotocopie);

– Pentru plata beneficiul prin transfer bancar: extras de cont cu cod IBAN (solicitantul trebuie să fie titularul contului).

Direcția de Asistență Socială este situată pe strada Erege nr. 19 și se poate contacta la numărul de telefon 0267 312 111.

 

Peste 15.000 de voturi pentru finaliştii Best of Sepsi
13.11.2025

Câştigătorii celor 9 categorii vor fi anunţaţi la Gala care va avea loc pe 7 februarie 2026

Aproape 22.000 de închirieri ale bicicletelor Sepsi Bike în acest an
12.11.2025

Lansat anul trecut, sistemul continuă să fie o alternativă tot mai populară pentru deplasările urbane scurte, contribuind la reducerea traficului auto și la promovarea unui stil de viață activ.

Au început înscrierile pentru Bursele Sfântu Gheorghe
12.11.2025

Dosarele de candidatură pot fi depuse la Biroul de Relații cu Publicul, Informaţii și Registratură al Primăriei, până la data de 4 decembrie 2025.

Peste 30 de vârstnici au primit „Ceasul Assisto” în cadrul Zilei Porților Deschise
10.11.2025

Evenimentul s-a bucurat de interes ridicat: peste 40 de persoane au participat, iar 31 dintre acestea au primit pe loc dispozitivul de siguranță „Ceasul Assisto”.

Fondurile europene directe, tot mai accesibile: forum la Sfântu Gheorghe despre proiecte finanțate de la Bruxelles
07.11.2025

La inițiativa Primăriei Municipiului Sfântu Gheorghe, pe 5 noiembrie a avut loc un forum profesional care i-a încurajat pe reprezentanții administrațiilor locale, ai instituțiilor și organizațiilor civile din regiune să-și dezvolte comunitățile nu doar prin fonduri naționale și prin fondurile structurale și de investiții europene, ci și prin resurse care pot fi accesate direct de la Bruxelles.