ro
 
Marți, 11. Noiembrie 2025.

Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe dorește un serviciu de întreținere a iluminatului public mai rapid și mai eficace

26.01.2018

În scopul întreținerii iluminatului public și al rezolvării eficiente a reclamațiilor locuitorilor, Primăria municipiului Sfântu Gheorghe a comandat un studiu de oportunitate privind iluminatul public în oraș.

Fiecare Primărie are obligativitatea să asigure iluminatul public, precum și dezvoltarea și întreținerea acestuia. Primăria municipiului Sfântu Gheorghe a rezolvat întreținerea iluminatului public din surse proprii, în raport cu posibilitățile sale. În același timp, numai acea entitate are dreptul să livreze servicii de întreținere a iluminatului public care are autorizație în acest sens din partea Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice. Dar pentru obținerea acestei autorizații trebuie respectat un șir întreg de condiții severe, astfel că fiecare Primărie trebuie să decidă dacă va institui o echipă de specialiști și va achiziționa echipamentele speciale necesare obținerii acestui aviz, sau va apela la serviciile unei firme specializate.

Conform studiului de oportunitate al municipiului Sfântu Gheorghe, cea de-a a două variantă este mai eficientă. Astfel că, în cadrul ședinței Consiliului Local din data de 25 ianuarie s-a adoptat acest studiu, urmând să se elaboreze caietul de sarcini, definirea criteriilor și indicatorilor și publicarea anunțului pentru serviciul de întreținere a iluminatului public. Înscrierea la licitația publică se poate face numai prin sistemul electronic de achiziții publice (SEAP).

Această soluție înseamnă un serviciu mai organizat, mai precis, mai rapid, în interesul locuitorilor. De exemplu, furnizorul serviciului de întreținere a iluminatului public trebuie să asigure dispecerat, astfel poate să răspundă la orice reclamație în maxim 24 de ore, până acum pentru Primărie această perioadă fiind de o săptămână.

Lucrările de dezvoltare a iluminatului public vor rămâne în responsabilitatea Primăriei Municipiului Sfântu Gheorghe.


Foto: Vargyasi Levente

Peste 30 de vârstnici au primit „Ceasul Assisto” în cadrul Zilei Porților Deschise
10.11.2025

Evenimentul s-a bucurat de interes ridicat: peste 40 de persoane au participat, iar 31 dintre acestea au primit pe loc dispozitivul de siguranță „Ceasul Assisto”.

Fondurile europene directe, tot mai accesibile: forum la Sfântu Gheorghe despre proiecte finanțate de la Bruxelles
07.11.2025

La inițiativa Primăriei Municipiului Sfântu Gheorghe, pe 5 noiembrie a avut loc un forum profesional care i-a încurajat pe reprezentanții administrațiilor locale, ai instituțiilor și organizațiilor civile din regiune să-și dezvolte comunitățile nu doar prin fonduri naționale și prin fondurile structurale și de investiții europene, ci și prin resurse care pot fi accesate direct de la Bruxelles.

Ziua porților deschise pentru cei care doresc „Ceasul Assisto”
03.11.2025

Evenimentul va avea loc în data de 6 noiembrie, joi, între orele 9:00 și 17:00, la sediul Direcției (Sfântu Gheorghe, str. Erege nr. 19).

Perioada de votare a finaliştilor Best of Sepsi, prelungită până pe 9 noiembrie
28.10.2025

Gala în care vor fi anunţaţi câştigătorii va avea loc pe 7 februarie

Campanie comună pentru creșterea siguranței rutiere
23.10.2025

Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe sprijină inițiativa Inspectoratului de Poliție Județean Covasna privind intensificarea acțiunilor de educație rutieră și informare a cetățenilor, în scopul reducerii numărului de accidente grave de circulație