Centura ocolitoare a Municipiului Sfântu Gheorghe este esenţială pentru scoaterea traficului greu din oraş
Proprietarii de terenuri nemulţumiţi de valoarea exproprierii pot solicita în instanţă o nouă evaluare
În ultimul deceniu, traficul rutier din România a crescut într-un ritm atât de rapid, încât infrastructura actuală este pur și simplu incapabilă să facă față volumului mare de trafic. Sfântu Gheorghe se află într-o zonă a țării prin care trece tot traficul dinspre București către partea de est a Ardealului, cu toată agitația acestuia.
De asemenea, este important să menționăm că odată cu construcția aeroportului de la Ghimbav, traficul auto va crește și mai mult, iar o autoritate locală responsabilă trebuie să ia în calcul şi acest lucru, adică trebuie să găsească soluții la aceste probleme. În ultima vreme, creșterea traficului rutier în satele aparţinătoare Chilieni și Coşeni a făcut viața foarte dificilă pentru oamenii care locuiesc acolo, iar un accident mortal a avut loc și în Sfântu Gheorghe pe strada Lunca Oltului, drumul către Miercurea Ciuc, prin care toate vehiculele circulă spre nordul regiunii.
Așadar, nu există nicio îndoială că este nevoie de o şosea ocolitoare tocmai pentru a devia în special traficul de marfă în afara orașului.
„Vorbim despre importanța acestui drum de zece ani, deoarece majoritatea locuitorilor din Sfântu Gheorghe vor ca traficul în oraș să fie redus și acest lucru nu se poate realiza altfel. Cu toate acestea, îmi pare rău să aud că sunt şi persoane afectate negativ de construcția centurii”, e de părere primarul Antal Árpád.
O dezbatere publică în acest sens a avut loc în 2019, care a fost anunțată de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, dar la care nu au fost primite comentarii. Cu toate acestea, de atunci, mai multe persoane au indicat municipalității că din punctul lor de vedere valoarea exproprierii este foarte mică. În acest caz, municipalitatea nu poate face altceva decât să sfătuiască părțile interesate ca în cazul în care consideră că valoarea exproprierii nu este bazată pe valoarea de piață, să meargă cu problema în fața instanței, având în vedere că legea permite instanței să numească un alt evaluator, investitorul fiind obligat să plătească celor interesați suma stabilită de evaluator.
Având în vedere că zonele respective sunt însușite de stat, din păcate nu este posibilă compensarea celor afectați din alte zone. Acest lucru se datorează faptului că zonele afectate de traseu și deținute de municipalitate trebuie puse gratuit la dispoziția statului de către municipalitate. Cu toate acestea, dacă se întâmplă să existe mai multe cazuri în care terenul oamenilor este tăiat în două de centura ocolitoare, există posibilitatea unui schimb astfel încât oamenii să aibă terenul pe aceeaşi parte a drumului.
Părțile interesate se pot adresa oricând Primăriei Sfântu Gheorghe dacă au nevoie de ajutor în acest sens, atât cu informaţii cât şi cu acţionarea în instanţă.
„Aștept cu nerăbdare să îi ajut în continuare pe oameni să găsească soluții la problemele pe care le au. Da, vrem să construim centura ocolitoare, dar vrem să o construim în așa fel încât nimeni să nu sufere daune ireparabile, pentru că marile proiecte de dezvoltare a Municipiului Sfântu Gheorghe nu pot fi realizate decât cu sprijinul populației”, mai spune primarul Antal Árpád.