ro
 
Duminică, 21. Septembrie 2025.

HOTĂRÂREA NR. 297/2018 pentru modificarea Procedurii privind acordarea unui ajutor de minimis individual pentru “Incubatorul de afaceri Sfantul Gheorghe, Covasna, cu portfoliu mixt” prin fondator Covimm Consulting SRL, aprobată prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sfântu Gheorghe nr. 169/2018

27.09.2018 2018
MUNICIPIUL SFÂNTU GHEORGHE
CONSILIUL LOCAL


RO 520008 Sfântu Gheorghe

Str. 1 Decembrie 1918 nr. 2
Judeţul Covasna


Tel.:  0267-311726
Fax: 0267-351781
E-mail: consiliul.local@sepsi.ro

HOTĂRÂREA NR.  297/2018

pentru modificarea Procedurii privind acordarea unui ajutor de minimis individual pentru

“Incubatorul de afaceri Sfantul Gheorghe, Covasna, cu portfoliu mixt” prin fondator Covimm Consulting SRL,

aprobată prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sfântu Gheorghe nr. 169/2018



Consiliul Local al Municipiului Sfântu Gheorghe, în şedinţă ordinară;
Având în vedere Raportul de specialitate nr. 55.174/2018 al Direcţiei Finanțe Publice Municipale din cadrul Primăriei Municipiului Sfântu Gheorghe;
Având în vedere Avizele favorabile ale Comisiei pentru administrarea domeniului public și privat, patrimoniu, economic, buget, finanțe, agricultură și dezvoltare regională și Comisiei pentru administrație locală juridică, ordine publică, drepturile omului, legislația muncii și disciplină ale Consiliului Local al Municipiului Sfântu Gheorghe;
Având în vedere prevederile art. 1 alin. (4), art. 456 alin. (1) lit. i, respectiv art. 464 alin. (1) lit. n din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
Având în vedere prevederile art. 4 alin. (2) din Legea 102/2016 privind incubatoarele de afaceri;
Având în vedere prevederile art. 3 alin. (3) din OUG nr. 77/2014 privind procedurile naționale în domeniul ajutorului de stat, precum și pentru modificarea și completarea Legii concurenței nr. 21/1996, aprobată cu modificările și completările prin Legea nr. 20/2015;
Având în vedere prevederile Regulamentului Comisiei Europene nr. 1407/2013 privind aplicarea art. 107 și 108 din Tratatul privind Funcționarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis;
În conformitate cu prevederile art. 36 alin. (2) lit. b, alin. (4) lit. c și alin. (9) din Legea nr. 215/2001 privind administrația publică locală, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
În temeiul art. 45 alin. (2) lit. c și art. 115 alin. (1) lit. b din Legea nr. 215/2001 privind administrația publică locală, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
 


HOTĂRĂŞTE
 


ART. 1. - Se aprobă modificarea Procedurii privind acordarea unui ajutor de minimis individual pentru “Incubatorul de afaceri Sfantul Gheorghe, Covasna, cu portfoliu mixt” prin fondator Covimm Consulting SRL, aprobată prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sfântu Gheorghe nr. 169/2018, după cum urmează:
I. Denumirea Incubatorului de afaceri, beneficiar al ajutorului de minimis individual se modifică atât în titlul Procedurii, cât și în tot cuprinsul acesteia în “Incubatorul de afaceri Sfântu Gheorghe, Covasna, cu portfoliu mixt”.
II. Articolul 7 intitulat “Condiții de eligibilitate pentru solicitant” va avea următorul cuprins:
“Art. 7. - Poate beneficia de facilitățile prevăzute în prezenta procedură, întreprinderea care îndeplinește următoarele condiții:   
a) este legal constituită în România şi îşi desfăşoară activitatea în România;
b) este eligibilă pentru finanţare conform prevederilor art. 456 alin. (1) lit. i, respectiv art. 464 alin. (1) lit. n din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
c) deține Titlul de incubator de afaceri;
d) este titularul obligației de plată al impozitului/ taxei pe clădire și pe teren în condițiile Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal;
e) nu a fost subiectul unei decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau minimis, emise de Comisia Europeană, Consiliul Concurenței sau de un furnizor de ajutor de stat/de minimis sau, în cazul în care a făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată și creanța integral recuperată;
f) valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate întreprinderii unice pe o perioadă de 3 ani consecutivi (2 ani fiscali precedenți și anul fiscal în curs), cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, nu depășește echivalentul în lei a 200.000 de euro;
g) beneficiarul nu este în stare de insolvență,  nu are afacerile administrate de un judecător sindic, nu are nici o restricție asupra activității comerciale, nu este subiectul unor aranjamente între creditori, sau nu se află într-o altă situație similară cu cele menționate anterior, reglementate prin lege;
h) reprezentantul legal al întreprinderii nu a fost supus unei condamnări în ultimii 3 ani, de către nicio instanță de judecată, din motive profesionale sau etic-profesionale;
i) reprezentantul legal al întreprinderii nu furnizează informații false;
j) nu se află în dificultate, conform Orientărilor comunitare privind ajutoarele de stat pentru salvarea și restructurarea întreprinderilor nefinanciare aflate în dificultate (publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 249 din 31.07.2014);
k) valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate solicitantului pe o perioadă de 3 ani consecutivi (2 ani fiscali precedenţi şi anul fiscal în curs), cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei proceduri, nu depăşeşte echivalentul în lei a 200.000 euro. Acest plafon se aplică indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmărit şi indiferent dacă ajutorul este finanţat din surse naţionale sau comunitare.
III. Articolul 8 “Modalitatea accordării ajutorului de minimis” va avea următorul cuprins:
“Art. 8 - (1) Beneficiarul de ajutor de minimis individual va depune la sediul Primăriei Municipiului Sfântu Gheorghe cererea de acordare a ajutorului, însoţită de următoarele documente justificative:
a) declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal al solicitantului că acesta nu se află în procedură de executare silită, reorganizare judiciară, faliment, închidere operaţională, dizolvare, lichidare sau administrare specială; că entitatea nu are activităţile suspendate sau alte situaţii similare reglementate de lege;
b) declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal al solicitantului, că solicitantul nu a fost subiectul unui ordin/decizie de recuperare a unui ajutor de stat sau de minimis, emis ca urmare a unei decizii a Comisiei Europene sau a oricărui alt furnizor sau, în cazul în care a făcut obiectul unei asemenea proceduri, aceasta a fost deja executată şi creanţa integral recuperată;
c) declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal al entităţii privind ajutoarele de minimis primite/solicitate de beneficiarul ajutorului, pe o perioadă de 3 ani consecutivi (2 ani fiscali precedenţi şi anul fiscal în curs);
d) o copie a actului de identitate a persoanei împuternicite să semneze cererea de acordare a ajutorului;
(2) Ajutorul de minimis se consideră acordat în momentul în care dreptul legal de a beneficia de acesta este conferit întreprinderii, în temeiul legislației naționale aplicabile, indiferent de data la care ajutorul de minimis este plătit.
(3) Ajutorul se acordă întreprinderilor în limita sumei reprezentată de pragul de minimis, astfel: Valoarea brută totală a ajutoarelor de minimis acordate unei întreprinderi unice nu poate depăși echivalentul în lei a 200.000 de euro, pe o perioadă de trei ani fiscali consecutivi, indiferent dacă ajutorul a fost acordat din surse naționale sau comunitare.
(4) În cazul în care valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate unei întreprinderi unice pe o perioadă de trei ani consecutivi, cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, depășește pragul de 200.000 mii euro (100.000 euro pentru întreprinderile care efectuează transport rutier de mărfuri în contul terților sau contra cost), echivalent în lei, solicitantul nu poate beneficia de prevederile schemei, nici chiar pentru acele fracțiuni din ajutor care nu depășește acest plafon.
(5) În cazul fuziunilor sau a achizițiilor, atunci când se stabilește dacă un ajutor de minimis acordat unei întreprinderi noi sau întreprinderii care face achiziția depășește plafonul relevant se iau în considerare toate ajutoarele de minimis anterioare acordate tuturor întreprinderilor care fuzionează. Ajutoarele de minimis acordate legal înainte de fuziune sau achiziție rămân legal acordate.
(6) Ajutoarele de minimis acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme pot fi cumulate cu ajutoarele de minimis acordate în conformitate cu prevederile Regulamentului UE nr. 360/2012 în limita plafonului stabilit în respectivul regulament. Acestea pot fi cumulate cu ajutoarele de minimis acordate în conformitate cu alte regulamente de minimis în limita plafonului de 200.000 de euro, echivalent în lei.
(7) Ajutoarele de minimis acordate în cadrul prezentei scheme nu se vor cumula cu alte ajutoare de stat în sensul art.107 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene, acordate pentru același costuri eligibile (legate de același proiect de investiții) sau cu ajutoarele de stat acordate pentru aceeași măsură de finanțare prin capital de risc, dacă un astfel de cumul ar depăși intensitatea sau valoarea maximă a ajutorului stabilită pentru condițiile specifice ale fiecărui caz de un regulament privind exceptările în bloc sau printr-o decizie adoptată de Comisia Europeană. Ajutoarele de minimis care nu se acordă sau nu sunt legate de costuri eligibile specifice pot fi cumulate cu alte ajutoare de stat acordate în temeiul unui regulament de exceptare pe categorii sau a unei decizii adoptate de Comisie.        

(8) Acordarea ajutorului de minimis se realizează sub forma scutirii de la plata impozitului/taxei pe clădire și pe teren datorat de beneficiarul ajutorului în calitatea sa de fondator al Incubatorului de afaceri Sfântu Gheorghe, Covasna, în condițiile și limitele prevăzute de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.
ART. 2. - Cu executarea prevederilor prezentei hotărâri se însărcinează Direcţia Finanţe Publice Municipale din cadrul Primăriei Municipiului Sfântu Gheorghe.

Sfântu Gheorghe, la 27 septembrie 2018.

                        PREŞEDINTE DE ȘEDINȚĂ                                                                    CONTRASEMNEAZĂ
                               Debreczeni László                                                                                     SECRETAR
                                                                                                                                            Kulcsár Tünde-Ildikó