HOTĂRÂREA NR. 30/2017 privind modificarea şi completarea H.C.L nr. 23/2017 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Direcţiei de Asistenţă Comunitară
MUNICIPIUL SFÂNTU GHEORGHE CONSILIUL LOCAL |
|
|
|
HOTĂRÂREA NR. 30/2017
privind modificarea şi completarea H.C.L nr. 23/2017 privind aprobarea Regulamentului de organizare
şi funcţionare al Direcţiei de Asistenţă Comunitară
Consiliul Local al Municipiului Sfântu Gheorghe, în şedinţă extraordinară;
Având în vedere Raportul de specialitate nr. 459/2017 al Direcţiei de Asistenţă Comunitară din subordinea Consiliului Local al Municipiului Sfântu Gheorghe;
Având în vedere prevederile H.C.L nr. 23/2017 privind aprobarea Regulamentului organizare şi funcţionare al Direcţiei de Asistenţă Comunitară;
În conformitate cu prevederile art. 36 alin. (2) lit. (a) si alin. (3) lit. (b) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
În temeiul art. 45 alin. (1) si art. 115 alin. (1) lit. (b) din Legea nr. 215/2001, privind administraţia publică locală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
HOTĂRĂŞTE
ART. 1. – (1) Se aprobă modificarea şi completarea Regulamentului de organizare și funcționare al Direcției de Asistență Comunitară, aprobat prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sfântu Gheorghe nr. 23/2017, după cum urmează:
I. Capitolul II ”Patrimoniul și Finanțele Direcției de Asistență Comunitară” va avea următorul cuprins:
”CAPITOLUL II.
PATRIMONIUL ŞI FINANŢELE
DIRECŢIEI DE ASISTENŢĂ COMUNITARĂ
ART. 9. - Patrimoniul Direcţiei de Asistenţă Comunitară este format din bunurile mobile şi imobile preluate pe bază de protocol, de la Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe, necesare desfăşurării în bune condiţii a activităţii, pe baza hotărârii Consiliului Local al Municipiului Sfântu Gheorghe, cu excepţia celor primite din donaţii, sponsorizări sau alte contribuţii.
ART. 10. - Imobilele care constituie proprietatea Municipiului Sfântu Gheorghe şi în care Direcţia de Asistenţă Comunitară desfăşoară activităţile se transmit în administrarea Direcţiei de Asistenţă Comunitară, în condiţiile legii.
ART. 11. - (1) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Direcţiei de Asistenţă
Comunitară se asigură integral din bugetul local.
(2) Bugetul Direcţiei de Asistenţă Comunitară se aprobă de Consiliul Local al Municipiului Sfântu Gheorghe.
ART. 12. - (1) Directorul executiv al Direcţiei de Asistenţă Comunitară îndeplineşte calitatea de ordonator secundar de credite ca urmare a trecerii Complexului Zathureczky Berta în subordinea Direcţiei de Asistenţă Comunitară, iar Directorul Complexului îndeplineşte calitatea de ordonator terţiar de credite.
(2) Ordonatorul secundar de credite întocmeşte şi prezintă spre aprobare Consiliului Local proiectul de buget al Direcţiei de Asistenţă Comunitară în conformitate cu prevederile legislaţiei în materie.
ART. 13. - Ordonatorul secundar de credite răspunde de organizarea şi ţinerea la zi a contabilităţii, prezintă trimestrial bilanţul contabil şi conturile de execuţie bugetară pentru bugetul propriu şi pentru bugetul ordonatorului terţiar de credite, la compartimentul de specialitate din cadrul aparatului propriu al primarului Municipiului Sfântu Gheorghe.
ART. 14. - „Direcţia de Asistenţă Comunitară” îşi va putea completa veniturile din orice surse permise de lege – altele decât cele bugetare.
ART. 15. - Ordonatorul secundar de credite repartizează creditele bugetare aprobate pentru bugetul propriu şi pentru bugetele instituţiilor publice ai căror conducători sunt ordonatori terţiari de credite, şi aprobă efectuarea cheltuielilor din bugetele proprii, cu respectarea dispoziţiilor legale.”
ART. 16. - Execuţia de casă a bugetului „Direcţiei de Asistenţă Comunitară’’ se ţine de către Compartimentul Contabilitate, Finanţe.
ART. 17. - (1) Angajarea şi efectuarea cheltuielilor din creditele bugetare aprobate în buget se aprobă de către ordonatorul secundar de credite şi se efectuează numai cu viza prealabilă de control financiar preventiv intern, care atestă respectarea dispoziţiilor legale, încadrarea în credite bugetare aprobate şi destinaţia acestora.
(2) În situaţia refuzului de viză de control financiar preventiv intern, ordonatorul secundar de credite poate dispune pe propria răspundere angajarea şi efectuarea cheltuielilor respective, respectând prevederile legale.
ART. 18. - În bugetul Direcţiei de Asistenţă Comunitară sunt prevăzute distinct prevederile bugetare ale unităţilor subordonate.”
II. Capitolul II ”Patrimoniul și finanțale” al Regulamentului de Organizare și Funcționare al Complexului Zathureczky Berta, anexa nr. 4 la Regulamentul de Organizare și Funcționare al Direcției de Asistență Comunitară va avea următorul cuprins:
”CAPITOLUL II. PATRIMONIUL ŞI FINANŢELE
Art. 16. - Patrimoniul Complexul Zathureczky Berta este format, în condițiile legii, din bunurile mobile şi imobile.
ART. 17. – (1) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Complexul Zathureczky Berta se asigură din bugetul local prin bugetul Direcției de Asistență Comunitară Sfântu Gheorghe.
(2) Bugetul Complexului Zathureczky Berta face parte integrantă din bugetul Direcției de Asistență Comunitară Sfântu Gheorghe și se aprobă de Consiliul Local al Municipiului Sfântu Gheorghe.
Art. 18. - Directorul Complexului are calitatea de ordonator terţiar de credite. Ordonatorul terţiar de credite întocmeşte şi prezintă, în condițiile legii, spre aprobare Consiliului local, anual, în cursul lunii decembrie, pentru anul următor, proiectul de buget al Complexului Zathureczky Berta.
ART. 19. - Ordonatorul terţiar de credite răspunde de organizarea şi ţinerea la zi a contabilităţii, prezintă trimestrial bilanţul contabil în conturile de execuţie bugetară la compartimentul de specialitate din cadrul Direcţiei de Asistenţă Comunitară.
Art. 20. – Complexul Zathureczky Berta îşi va completa veniturile din contribuţia lunară a beneficiarilor şi din orice altă sursă permisă de lege, altele decât cele bugetare. Cuantumul reprezentând contribuţia beneficiarilor se stabileşte de către Consiliul Local cu respectarea legislației în vigoare.
Art. 21. - Contribuția beneficiarilor pentru serviciile acordate va fi depusă lunar, în contul Consiliului Local al Municipiului Sfântu Gheorghe.
ART. 22. - Ordonatorul terţiar de credite utilizează creditele bugetare ce le-au fost repartizate numai pentru realizarea sarcinilor unităţilor pe care le conduce, potrivit prevederilor din bugetele aprobate şi în condiţiile stabilite prin dispoziţiile legale.”
Art. 23. - Angajarea şi efectuarea cheltuielilor din creditele bugetare aprobate în buget se aprobă de către ordonatorul terţiar de credite, şi se efectuează numai cu viza prealabilă de control financiar preventiv intern, de către un contabil autorizat angajat cu Contract individual de muncă sau Contract de prestări servicii care atestă respectarea dispoziţiilor legale, încadrarea în creditele bugetare aprobate şi destinaţia acestora.”
ART. 2. - Cu executarea prevederilor prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia de Asistenţă Comunitară din subordinea Consiliului Local al Municipiului Sfântu Gheorghe.
Sfântu Gheorghe, la 17 februarie 2017.
PREŞEDINTE DE ȘEDINȚĂ CONTRASEMNEAZĂ
József Álmos-Zoltán SECRETAR
Kulcsár Tünde-Ildikó