ro
 
Miercuri, 30. Octombrie 2024.

Compartimentul pentru Monitorizare Societăți Comerciale


Compartimentul pentru Monitorizare Societăți Comerciale şi Servicii Comunitare de Utilităţi Publice

Persoane de contact:

Szabó Kinga, consilier - szabo.kinga@sepsi.ro
Kántor-Gecse Ágnes, consilier juridic - agnes.gecse@sepsi.ro
Szabaday Adrienne, consilier - adrienne.szabaday@sepsi.ro
Nagy Erika-Lidia, inspector de specialitate - erika.nagy@sepsi.ro
Szakács József-Mózes, referent

Date contact:
Număr telefon: +40 267 316 957 – (2) 235


Prezentarea activităţii biroului:

Biroul are următoarele obligații:

  • Monitorizarea îndeplinirii obligațiilor contractuale și ale activităților de bază ale societăților comerciale – întreprinderi publice – subordonate și sub coordonarea acționarului majoritar municipiul Sfântu Gheorghe și a activităților cu privire la guvernanța corporativă a acestora;

  • Inspecția și monitorizarea, urmărirea îndeplinirii obligațiilor contractuale în domeniul serviciilor comunitare de utilități publice;

  • Monitorizarea funcționării la nivel optim a automatelor de parcare;

  • Monitorizarea comportării în timp a construcțiilor aflate în administrarea directă a Primăriei municipiului Sfântu Gheorghe conform prevederilor din cartea tehnică a construcției și a reglementărilor în vigoare.

 

Activitatea:

  • Inspectarea sistematică a efectuării serviciilor de utilități publice de către angajații S.G.D.P. precum şi alţi prestatori contractuali

  • Urmărire respectare obligații contractuale şi reglementări de specialitate pentru serviciile de utilități publice de către prestatori

  • Notificare imediată prestatori în vederea remedierii defecțiunilor constatate cu ocazia inspecției, respectiv rezolvarea unor situați apărute care pot cauza întreruperea fluenței circulației, pericole de accidentare pentru cetățeni, irosire de resurse sau disconfort peisagistic;

  • Urmărire remediere defecțiuni notificate către prestatori în termenul contractual sau convenit;

  • În caz de defecțiuni pentru care nu există o obligație contractuală cu mod de plată reglementat în sensul legislației privind achizițiile publice, dispune efectuarea unei antemăsurători la faţa locului şi începerea demersurilor privind fundamentarea, aprobarea valorii lucrării în vederea desfășurării procedurii de achiziție publică;

  • Organizare ținere evidentă pt. defecțiuni şi situaţii constatate într-un tabel pe străzi, prestatori, natura lor, termene de rezolvare şi întocmire rapoarte săptămânale, lunare şi anuale cu privire la rezolvarea lor;

  • În caz de nerezolvare a defecţiunilor şi situaţiilor în termenele contractuale sau convenite, negociere rezolvare amabilă a situaţiei sau inițiere rezolvarea pe cale juridică;

  • Obţinere informaţii de la preşedinţii sau administratorii asociaţiilor de proprietate în legătură cu calitatea acestor servicii.

  • Monitorizare a activităţilor AGA și a Consiliilor de administraţie ale societăților comerciale la care Municipiul Sfântu Gheorghe este acționar şi evaluarea activităţii acestora de către Consiliul Local al municipiului Sfântu Gheorghe – în calitate de autoritate publică tutelară, pentru a se asigura că sunt respectate principiile de eficienţă economică şi profitabilitate în funcţionarea lor; întocmire acte administrative pentru aprobarea de către Consiliul Local al municipiului Sfântu Gheorghe a Planurilor de Administrare (elaborate de AGA și Consiliile de administraţie ale societăților comerciale), care cuprind strategia de administrare pe durata mandatelor pentru atingerea obiectivelor şi criteriilor de performanţă stabilite în contractele de mandat, după caz;

  • Inițiere demersuri pentru aprobarea în Consiliului Local al municipiului Sfântu Gheorghe a membrilor propuși pentru a face parte din Adunarea generală a acționarilor ale societăților comerciale aflate sub tutelă;

  • Întocmire acte administrative în vederea numirii/revocării membrilor Adunării generale a acționarilor societăților comerciale aflate sub tutelă;

  • Urmărire îndeplinire obligații asumate de reprezentanții UAT în adunările generale ale acționarilor/ asociaților la societățile comerciale cu capital integral sau majoritar al UAT Sfântu Gheorghe;

  • Evidenţa documentelor de constituire şi funcţionare a ADI de servicii de utilităţi publice;

  • Monitorizare punere în aplicare a hotărârilor AGA al ADI privitoare la municipiul Sfântu Gheorghe;

  • Întocmire raport anual asupra activității ADI monitorizate;

  • raportare date către Ministerul Finanțelor Publice privind realizarea indicatorilor de performanță stabilita pentru administratorii întreprinderilor în baza contractelor de mandat și a Planurilor de administrare;

  • Asigurare rol de persoană de contact cu AJPM privind raporturile obligatorii respectiv Garda de Mediu privind controalele ce se efectuează şi punere în aplicare a rezoluțiilor din procesele verbale de control;

  • Urmărire existenta inscripții bilingve la toate societățile comerciale, ADI în care UAT este acționar sau asociat;

  • Controlare zilnică, recepționare lucrări de salubrizare prevăzute în contractul de execuție încheiat cu executant;

  • Verificare şi realizare lucrări necesare de întreținere pentru buna funcționare a automatelor de parcare;

  • Colectare sume din automate;

  • Eliberare permise de parcare ocazională, permise de parcare fără taxa pentru persoanele prevăzute de actele normative;

  • Monitorizare comportare în timp a construcțiilor aflate în administrarea directă a Primăriei municipiului Sfântu Gheorghe;

  • Monitorizare completare la zi a cărților tehnice aferente;

  • Ținere evidență pentru defecțiuni constatate în tabele pe construcții, natură, termene de rezolvare, și raportare privind rezolvarea lor;

  • Întocmire referate de necesitate privind lucrările de reparații și întreținere, urmărirea realizării acestora;

  • Asigurare sesizare, în termen de 24 ore, a Inspectoratului de Stat în Construcții, în cazul unor accidente tehnice la aceste construcții;

  • Monitorizarea sistemului de parcare prin SMS.