Primăria Sfântu Gheorghe lansează un portal online pentru cetăţeni
Serviciul are ca scop simplificarea procedurilor administrative și reducerea birocrației
Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe a câștigat un grant în cadrul Programului Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020 pentru a crea un nou sistem informatic care să simplifice procesele administrative și managementul birourilor. Administrarea online va fi disponibilă pentru public începând cu jumătatea lunii septembrie.
„Scopul proiectului este de a dezvolta un sistem IT și de a introduce standardele necesare în procesele administrative locale pentru a oferi cetățenilor un acces mai ușor și mai convenabil la serviciile administraţiei locale", a declarat viceprimarul Tóth-Birtan Csaba, care a prezentat beneficiile noului portal în cadrul unei conferințe de presă.
Noua platformă va fi accesibilă de pe site-ul oficial al Primăriei și, după o cerere de înregistrare prealabilă, va oferi acces la diverse servicii publice electronice prin intermediul unor conturi individuale de client.
Noul serviciu al Primăriei va face mai transparente procesele birocratice, va permite oricui să își urmărească online propria administrație și va reduce timpul necesar pentru eliberarea diferitelor documente. Unele cereri și formulare standard vor putea fi completate și transmise electronic prin intermediul portalului, în timp ce altele vor continua să fie procesate pe hârtie din cauza necesității unei semnături fizice. Cu toate acestea, utilizatorii pot salva o copie a documentelor lor personale și le pot recupera în orice moment din propria bază de date din cadrul contului.
Interfața bilingvă va fi accesibilă atât de pe dispozitive fixe, cât şi mobile. De asemenea, aceasta va permite personalului municipalităţii să comunice cu locuitorii prin intermediul interfeței, de exemplu pentru a completa documentația depusă.
Portalul pentru clienți este în curs de testare și se așteaptă ca acesta să fie disponibil pentru locuitori de la jumătatea lunii septembrie.
Proiectul a implicat, de asemenea, optimizarea administrației interne a Primăriei, rezultând o platformă internă pentru angajaţi, care a fost utilizată începând cu 25 iulie și care a înregistrat de atunci peste 5.000 de documente interne. Sistemul înregistrează documentele în timp real și este ușor de utilizat, pentru că permite automatizarea sarcinilor și a proceselor în funcție de necesități, reducând astfel în mod semnificativ timpul necesar pentru rezolvarea unui singur dosar.