ro
 
Miercuri, 12. Noiembrie 2025.

Primăria Sfântu Gheorghe acordă ajutoare de urgență persoanelor nevoiașe în cazuri justificate

30.06.2022

Pentru a clarifica dezinformările formulate și răspândite pe rețelele de socializare în ultima perioadă, Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe informează locuitorii despre posibilitatea acordării de ajutoare de urgență pentru cei aflați în dificultate. 

Potrivit Hotărârii Consiliului Local 134/2020, Primăria Sfântu Gheorghe poate acorda, în anumite cazuri, ajutoare de urgență din bugetul local celor aflați în dificultate. Ajutorul de urgență se acordă familiilor sau persoanelor care au suferit în urma unor dezastre naturale, incendii, accidente sau alte situații în care au nevoie de sprijin financiar. Acestea pot fi probleme de sănătate, intervenții chirurgicale costisitoare, decese, datorii. În cazuri justificate, municipalitatea poate acorda, de asemenea, subvenții pentru cheltuieli de înmormântare, alimente și pachete de urgență, lemne de foc, rambursarea datoriilor, mutare sau reparații la domiciliu. În conformitate cu Hotărârea 86/2022 a Consiliului Local, victimele violenței domestice pot solicita asistență pentru a plăti costurile de închiriere a unui apartament, în timp ce persoanele cu handicap grav sau multiplu pot solicita asistență pentru costurile procedurilor de moștenire. 

Solicitanții pot primi ajutor de urgență numai dacă pot dovedi că nu se pot întreține singuri sau că nu au venituri suficiente. 

IMPORTANT! Personalul Direcției de Asistență Socială va efectua întotdeauna o evaluare a situației sociale a solicitantului și va acorda asistență numai în cazul în care acest lucru este justificat. Sumele pot varia și trebuie să fie justificate de către solicitant. 

Pentru asistență de urgență, trebuie depusă o cerere însoțită de o descriere clară a situației, de un număr de telefon și de documente oficiale care să ateste situația personală. Pentru mai multe informații, vă rugăm să contactați Direcția de Asistență Socială la numărul de telefon 0267 311 068. 

 

Peste 30 de vârstnici au primit „Ceasul Assisto” în cadrul Zilei Porților Deschise
10.11.2025

Evenimentul s-a bucurat de interes ridicat: peste 40 de persoane au participat, iar 31 dintre acestea au primit pe loc dispozitivul de siguranță „Ceasul Assisto”.

Fondurile europene directe, tot mai accesibile: forum la Sfântu Gheorghe despre proiecte finanțate de la Bruxelles
07.11.2025

La inițiativa Primăriei Municipiului Sfântu Gheorghe, pe 5 noiembrie a avut loc un forum profesional care i-a încurajat pe reprezentanții administrațiilor locale, ai instituțiilor și organizațiilor civile din regiune să-și dezvolte comunitățile nu doar prin fonduri naționale și prin fondurile structurale și de investiții europene, ci și prin resurse care pot fi accesate direct de la Bruxelles.

Ziua porților deschise pentru cei care doresc „Ceasul Assisto”
03.11.2025

Evenimentul va avea loc în data de 6 noiembrie, joi, între orele 9:00 și 17:00, la sediul Direcției (Sfântu Gheorghe, str. Erege nr. 19).

Perioada de votare a finaliştilor Best of Sepsi, prelungită până pe 9 noiembrie
28.10.2025

Gala în care vor fi anunţaţi câştigătorii va avea loc pe 7 februarie

Campanie comună pentru creșterea siguranței rutiere
23.10.2025

Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe sprijină inițiativa Inspectoratului de Poliție Județean Covasna privind intensificarea acțiunilor de educație rutieră și informare a cetățenilor, în scopul reducerii numărului de accidente grave de circulație