ro
 
Miercuri, 12. Martie 2025.

Până la sfârşitul lunii aprilie, asociațiile de proprietari pot solicita materiale în valoare de 3.000 lei pentru înfrumuseţarea zonelor verzi

03.02.2025

Beneficiarii vor achita maxim 600 de lei, restul fiind acoperit de Primăria Sfântu Gheorghe.

De 13 ani, Primăria Sfântu Gheorghe sprijină înfrumusețarea spațiilor verzi din zonele rezidențiale, bunuri în valoare de 3.000 de lei fiind puse la dispoziția asociațiilor de locatari sau persoanelor care întrețin spațiile verzi din jurul scărilor de bloc.

Ca și în anii precedenți, 80% din buget va fi plătit de municipalitate, iar 20% de către solicitant. De exemplu, o solicitare de 3.000 de lei costă municipalitatea 2.400 de lei, iar solicitantul doar 600 de lei. Comparativ cu anii anteriori, din acest an a crescut valoarea unor plante sau obiecte care pot fi solicitate, lista acestora și prețurile se modifică astfel: 

  1. a) bănci – 1327 lei/buc;
  2. b) puieți pomi ornamentali – 41,42 lei/buc;
  3. c) arbuști – 5,45 lei/buc;
  4. d) gard viu (5 fire puieți pe metru) – 30 lei/ml;
  5. e) flori, diferite specii – 2 lei/fir;
  6. f) semințe gazon – 28 lei/kg;
  7. g) gărduleț de protecție – 172,30 lei/ml;
  8. h) pamânt fertil pentru zone verzi – 60 lei/mc.

Toţi paşii pentru depunerea cererilor

Responsabilul scării sau persoana care face solicitarea selectează bunurile pe care ar dori să le folosească în zona verde, apoi scrie cererea, care este aprobată de reprezentantul sau președintele asociației de proprietari. 

Cererea trebuie depusă la Registratura Primăriei până la data de 30 aprilie, de luni până miercuri între orele 8:00 și 16:00, joi între orele 8:00 și 17:00 și vineri între orele 8:00 și 15:00, sau trimisă online la adresa info@sepsi.ro

Solicitanții vor fi informați apoi cu privire la decizia luată. În cazul unei decizii pozitive, valoarea coplății trebuie plătită la Direcția Finanțelor Publice Locale (strada Oltului nr. 2) sau poate fi virată în contul RO02TREZ25621360250XXXXX. 

Puteți ridica bunurile de la Grădinăria oraşului (strada Arcuşului, nr. 22) în zilele lucrătoare între orele 9 și 11, pe baza dovezii plăţii. Momentul exact al ridicării produselor va fi indicat în documentul de confirmare a aprobării cererii. 

Transportul și plantarea bunurilor, precum şi instalarea și întreținerea băncilor și a gardurilor sunt în responsabilitatea solicitantului.

Este important de reținut că cererile pot fi depuse până la sfârșitul lunii aprilie, dar nu trebuie lăsate pentru ultima clipă, deoarece plantele aflate în perioada de vegetație sunt mai vulnerabile la transplantarea din primăvara târzie. 

Pentru mai multe informații, vă rugăm să-l contactați pe Karácsony Attila József de la Grădinăria oraşului la numărul de telefon 0724 216 074.

Faceți și dumneavoastră mai frumoasă zona verde din cartier!

Programul Zilei Maghiarilor de Pretutindeni la Sfântu Gheorghe
10.03.2025

Comemorare festivă la Sfântu Gheorghe în onoarea Revoluției și Războiului de Independență din 1848–1849

Pe 12 şi 13 martie, impozitele şi taxele locale pot fi achitate şi la Coșeni şi Chilieni
07.03.2025

Se acordă bonificaţie de 9% pentru plata cu anticipaţie, până la data de 31 martie 2025, a impozitelor locale pentru tot anul

TEGA amplasează noi containere pentru colectarea textilelor în Sfântu Gheorghe
04.03.2025

În luna ianuarie, organizația care se ocupa de această activitate a retras containerele albe de pe străzile orașului, motiv pentru care TEGA a comandat altele noi, care sunt instalate în această săptămână.

Toaletarea copacilor periculoşi, realizată pe cheltuiala Primăriei
26.02.2025

Asociaţiile de proprietari trebuie să depună o cerere pentru a solicita aceste lucrări

Meșteșugarii și micii producători se pot înscrie la târgul din anul 2025
24.02.2025

Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe și Casa de Cultura „Kónya Ádám” organizează cea de-a 32-a ediție a Zilelor Sfântu Gheorghe, în cadrul căreia în perioada 9-11 mai are loc unul dintre cele mai mari târguri din regiune.