ro
 
Vineri, 19. Septembrie 2025.

Asociaţiile de proprietari pot depune cereri pentru înfrumuseţarea zonelor verzi

01.02.2019

În acest an, termenul limită pentru depunerea cererilor este 30 aprilie, asociaţiile urmând să beneficieze de materiale în valoare totală de maxim 1.500 de lei.

Din dorinţa de a îmbunătăţi şi înfrumuseţa mediul înconjurător, Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe vine în sprijinul asociaţiilor de proprietari şi acordă anual, din 2012 încoace, fonduri pentru înfrumuseţarea zonelor verzi din jurul blocurilor. Până acum, multe zone ale oraşului au beneficiat de materialele puse la dispoziţie de municipalitate, imaginea acestora devenind una mult mai plăcută.

Astfel, în luna ianuarie a început o nouă sesiune de depunere de cereri de finanţare pentru Asociațiile de proprietari din Sfântu Gheorghe care pot solicita fonduri în valoare de maxim 1.500 de lei pentru înfrumusețarea zonelor verzi aferente blocurilor de locuit. Cererile se depun la Compartimentul de Relaţii cu Publicul, Informaţii, Registratură din cadrul Primăriei municipiului Sfântu Gheorghe până cel târziu 30 aprilie.

În cadrul programului, asociațiile de proprietari pot solicita următoarele materiale în valoare totală de maxim 1.500 de lei: bănci, puieţi de pomi ornamentali, arbuşti, gard viu, flori de diferite specii, seminţe pentru gazon, gărduleţ de protecţie, pământ fertil pentru zone verzi. Contribuţia proprie a solicitanţilor este de 20% din valoarea totală a materialelor solicitate, urmând ca restul de 80% să fie cofinanţat din bugetul local al municipiului Sfântu Gheorghe.

În cadrul acestui program se vor distribui următoarele materiale: bănci – 657 lei/buc; puieţi pomi ornamentali – 10 lei/buc; arbuşti – 6 lei/buc; gard viu (5 fire puieţi pe metru) – 30 lei/ml; flori diferite specii – 2 lei/fir; seminţe gazon – 16 lei/kg; gărduleţ de protecţie – 33,5 lei/ml; pământ fertil pentru zone verzi – 60 lei/mc.

Cantităţile necesare pot fi solicitate pe baza unor cereri întocmite de responsabilul de scară şi vizate de administratorul sau preşedintele asociaţiei până la valoarea maximă de 1.500 lei/scară.

Avizarea solicitărilor se va face de către Direcţia de Gospodărire a Domeniului Public din cadrul Primăriei municipiului Sfântu Gheorghe, în ordinea depunerii cererilor.

Contribuţia proprie se achită după aprobarea cererii, în numerar la Direcţia de Finanţe Publice Locale din str. Oltului nr. 2 sau prin virament bancar la numărul de cont RO80TREZ25624740220XXXXX deschis la Trezoreria Sfântu Gheorghe.

Primăria va monitoriza derularea programului, urmând să excludă pe viitor din program acele scări de bloc la care în urma controlului făcut s-a constatat nerespectarea condiţiilor impuse de Regulament.

Textul complet al Hotărârii 40/2012 a Consiliului Local împreună cu regulamentul programului multianual le puteţi consulta pe site-ul Primăriei (click AICI).

 

Restricţii de circulaţie cu ocazia Zilelor Sportive Sfântu Gheorghe
18.09.2025

Pentru buna desfășurare a evenimentului, în perioada 19–21 septembrie se vor institui mai multe restricții de circulație și parcare

Investim în educație, investim în viitor!
18.09.2025

Investiții de anvergură istorică în infrastructura instituțiilor de învățământ din Sfântu Gheorghe

EXPERIMENTUM – Pál Nagy și discipolii săi
17.09.2025

Expoziție itinerantă de Műcsarnok/Kunsthalle, Budapesta la Centrul de Artă din Transilvania

Până pe 15 septembrie se mai pot înscrie cuplurile din Sfântu Gheorghe care anul acesta împlinesc 50 sau 60 de ani de căsnicie!
11.09.2025

Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe îi felicită în fiecare an pe soții care celebrează nunta de aur sau nunta de diamant.

Pe 15 septembrie încep nominalizările pentru a doua ediţie Best of Sepsi
11.09.2025

Primăria Sfântu Gheorghe doreşte să descopere şi să premieze eroii de zi cu zi ai oraşului