ro
 
Duminică, 07. Iulie 2024.

Direcţia Finanţelor Publice și-a extins activitatea pe segmentul de consultanţă fiscală

05.10.2017


Reducerea timpului de administrare, eliminarea formării cozilor și a așteptărilor de lungă durată sunt scopul acelui tip de serviciu, care a intrat în vigoare începând cu data de 1 septembrie și pentru care Direcţia Finanţelor Publice de la Sfântu Gheorghe întreţine un ghișeu separat pentru consilierea acordată clienţilor.

Foto: Vargyasi Levente

Serviciul acordat prin acest ghișeu separat va pune la dispoziţia contribuabililor un reprezentant al Direcţiei Fiscale, care va oferi îndrumare și asistenţă în  domeniul fiscal. Este vorba despre ghișeul nr. 11, unde clientul va putea primi instrucţiuni privind completarea diferitelor declaraţii și cu ajutorul formularelor standard completate își va putea completa cu ușurinţă propriile formulare. Scopul Direcţiei Fiscale este acela de a desfiinţa așteptările de lungă durată  și cozile formate în faţa ghișeului nr. 7destinat asistenţei domeniului fiscal ale persoanelor fizice și juridice. De acum încolo,  reprezentantul Direcţiei Fiscale de la ghișeul nr.7 nu va prelua, decât dosare complete, pe care le va verifica și le va înregistra.  Însă această strategie nu poate funcţiona fără existenţa unui alt ghișeu, unde un alt reprezentant oferă îndrumare și asistenţă clienţilor privind procesul de completare a declaraţiilor, astfel încât aceștia să poată depune, la rândul lor, declaraţii completate în mod corespunzător pentru înregistrare.

Directorul Direcţiei Finanţelor Publice are încrederea că este vorba despre o chestiune de timp și clienţii se vor obișnui cu noul sistem operaţional.
Chiar dacă formularele standard sunt afișate atât pe panouri, cât și pe sub placa de sticlă a meselor destinate completării declaraţiilor, s-a întâmplat des până acum ca clienţii să stea la coadă cu declaraţii necompletate, formând astfel cozi în faţa ghișeului. În astfel de situaţii reprezentantul oferea explicaţii clienţilor privind modul de completare a declaraţiei, care de multe ori completau declaraţiile în faţa ghișeului, menţinând prin acest lucru rândul format în spatele lor. Acest lucru, desigur, a atras după sine așteptările de lungă durată și nemulţumirea clienţilor, astfel că scopul principal al  noului serviciu de consultanţă este acela de a elimina aceste nemulţumiri.

Ghișeul nr. 11 va fi pus la dispoziţia contribuabililor ca aceștia să nu stea la rând cu documentele necompletate, va oferi consultanţă în domeniul fiscal, iar în urma îndrumărilor primite, clientul își va putea completa în mod corespunzător propriile declaraţii, după care va trage bilet de ordine pentru ghișeul corespunzător, destinat depunerii dosarelor complete.

De asemenea, consilierul va pune la dispoziţia clienţilor cu dosare incomplete o listă care va cuprinde toate formularele și documentele necesare completării dosarelor.  Dacă clientul primește o astfel de listă încă de la începutul procesului de depunere a dosarelor,  va putea economisi, netrebuind să se informeze în mod repetat.
De asemenea, pentru a asigura un proces de lucru eficient, colegii de la diferite ghișee vor putea redirecţiona clientul având nelămuriri la reprezentantul aflat la ghișeul cu servicii de consultanţă fiscală, reducând astfel timpul de așteptare al clienţilor veniţi cu dosare completate.
La o lună după introducerea noului serviciu, reprezentanţii Direcţiei Finanţelor Publice sunt de părere că noul sistem funcţionează bine, clienţii solicită într-adevăr serviciul de consultanţă. Cu toate acestea, trebuie menţionat faptul că, consilierea acordată clienţilor nu înseamnă că reprezentanţii Direcţiei Finanţelor Publice completează formularele clienţilor. Aceștia oferă doar o îndrumare (interpretarea documentelor, predarea declaraţiilor completate) cu explicaţii detaliate. Legea scutește clientul de la obligaţia completării declaraţiilor doar în cazul în care acesta este analfabet, iar în acest caz reprezentanţii Direcţiei Finanţelor Publice vor consemna declaraţia clientului într-un proces-verbal.


 

Sâmbătă se deschide noul complex sportiv din cartierul Ciucului
28.06.2024

Asociația Grup de Acțiune Locală „Sepsi” îi invită pe locuitorii Cartierului Ciucului și ai altor cartiere din oraș la un eveniment de inaugurare a terenului de sport din Cartierul Ciucului, sâmbătă, 29 iunie începând de la ora 10.

Restricţii de circulaţie vineri seara pentru concursul de alergare Sepsi Inst. Run
19.06.2024

Şoferii sunt rugaţi să respecte indicaţiile poliţiştilor şi voluntarilor care vor fi pe traseu

A doua ediţie a Festivalului de muzică clasică la Sfântu Gheorghe
18.06.2024

După succesul neașteptat de mare al primei ediții de anul trecut, Festivalul de muzică clasică SepsiClassic revine între 4 și 7 iulie 2024 cu o nouă ediție, cu un program bogat și variat.

Continuă acţiunea de prindere a câinilor vagabonzi până la sfârșitul lunii iunie
13.06.2024

Începând din ultimele zile ale lunii mai, personalul Adăpostului de câini din Câmpul Frumos a căutat intensiv câinii vagabonzi în fiecare cartier din Sfântu Gheorghe, zilnic între orele 10-15.

Roboți și alte invenții interesante la expoziția de Ziua Inventatorilor Maghiari
10.06.2024

Cu ocazia Zilei Inventatorilor Maghiari, Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe și Asociația pentru Patrimoniul Telecomunicațiilor din Ținutul Secuiesc organizează pentru a treia oară o expoziție interactivă, care va fi deschisă publicului în perioada 13–15 iunie.