Cea de-a XXII-a ediţie a Zilelor Sfântu Gheorghe este organizată sub semnul turismului cultural
A început organizarea celei de-a XXII-a ediţii a Zilelor Sfântu Gheorghe, iar echipa susţine că cea din acest an va fi mai bună decât cea de anul trecut, se construieşte pe valori, şi târgul articolelor industriale va fi şi el mai organizat. În săptămâna culturală, cap de listă este „Kramer contra Kramer”, piesă pusă în scenă în baza filmului cu acelaşi titlu, câştigător a 5 premii Oscar şi 4 Globuri de Aur. La sfârşit de săptămână vor urca pe scenă cele mai în vogă formaţii româneşti şi cele mai iubite trupe maghiare. Având un design nou, în perioada 20 – 28 aprilie, deci peste 80 de zile se vor desfăşura Zilele Sfântu Gheorghe, eveniment care a ajuns la cea de-a XXII-a ediţie.
Turism cultural şi gastronomic
Zilele Sfântu Gheorghe este un eveniment de masă, dar cu toate acestea, transmite valori. Directorul festivalului, domnul Grubisics Levente a declarat în cadrul primei conferinţe de presă de joi, 31 ianuarie, că ediţia din acest an a zilelor oraşului va fi mai bună decât cea de anul trecut. Festivitatea oraşului va fi organizată în acest an în jurul a trei teme majore: în primul rând, se pune accent pe turismul cultural şi gastronomic, dar se asigură şi posibilitatea prezentării oraşului şi a zonelor învecinate. Considerăm că este foarte important să ne accentuăm valorile, acest lucru fiind posibil nu doar prin imaginea de ansamblu, prin concerte, şi prin programele pe care le gândim, ci dorim realizarea acestui lucru şi vizual. Musafirii care ne vizitează oraşul, şi cetăţenii oraşului nostru, care revin la noi după un anumit timp, trebuie să vadă cum s-a dezvoltat şi se dezvoltă în continuare oraşul şi împrejurimile. Dorim să realizăm acest lucru, pe durata evenimentului, prin filme de reclamă, şi materiale promoţionale – a mai adăugat directorul festivalului. Conform calculelor de anul trecut, a ieşit la iveală faptul că, pentru micii întreprinzători, Zilele Sfântu Gheorghe reprezintă un salt, iar pentru mulţi dintre aceştia, festivalul înseamnă cea mai bună reclamă şi posibilitate de a face profit, pe tot parcursul anului. În acest an se va acorda o atenţie sporită şi acestora, târgul din strada Mikó va fi şi el mai bine organizat şi mai frumos. Nu putem să renunţăm la el, căci este o sursă semnificativă de venit pentru acest eveniment, şi semnalele ne arată că există cerere pentru acest târg de articole industriale – a mai adăugat Grubisics Levente.
Vor fi atenţi şi cu partenerii
Deşi suntem într-un an cu probleme economice, cei mai mulţi parteneri de-ai noştri ne-au semnalizat că şi în acest an doresc să sprijine Zilele Sfântu Gheorghe – a spus directorul festivalului. Pentru cei care au sprijinit şi până acum şi pentru cei care doresc să sprijine festivalul şi în acest an, se va organiza o întâlnire informală, în data de 14 februarie, joi, unde vor fi prezentate şi ofertele publicitare ale ediţiei din acest an a Zilelor Sfântu Gheorghe.
Imagine nouă, conform trend-ului din 2013
În acest an, la modă este smaraldul şi lucrul manual, fapt ce se vede şi din logo-ul festivalului Zilele Sfântu Gheorghe. Deşi, din punct de vedere vizual tot aşa arată, imaginea festivalului se schimbă de la an la an, prin culorile pe care le îmbracă. Trebuie urmărit trend-ul din acest an, şi astfel trebuie construite şi elementele vizuale. Acesta este motivul pentru care a fost inclusă culoarea smaraldului, şi astfel logo-ul este aproape desenat – a explicat Grubisics Levente.
Programe diversificate, pe gustul vizitatorilor
Echipa organizatoare a Zilelor Sfântu Gheorghe are ca scop realizarea, în fiecare an, unor programe care să satisfacă diferite gusturi ale publicului ţintă. Programul din acest an este finalizat în proporţie de 70%, iar în timpul organizării, programele sunt alese având în vedere mai mulţi factori. Un factor este cadrul pe care-l au la dispoziţie, sau dacă un concert atrage mase, sau doar un anumit grup ţintă, dar un alt factor pe care-l iau în considerare este acela când a urcat pe scenă ultima oară la Sfântu Gheorghe. Dar cel mai important factor este acela dacă se pot înţelege cu persoana sau formaţia respectivă, căci, de multe ori, aici se strică socoteala.
Directorul de programe, domnul Dancs Zsolt a prezentat câteva momente importante din cadrul programului din acest an. Producţia săptămânii culturale, care este cap de afiş, este spectacolul Kramer contra Kramer. Ecranizarea din anul 1979 a romanului de succes a câştigat 5 premii Oscar, printre care premiul pentru cel mai bun film, premiul pentru cel mai bun actor masculin în rol principal şi premiul pentru cea mai bună regie, cât şi 4 Globuri de Aur. În anul 2012 scriitorul l-a adaptat şi pentru scenă. În afară de cel de la Budapesta, spectacolul va fi prezentat pentru publicul din Sfântu Gheorghe, în rolurile principale fiind Kovács Patrícia şi Nagy Ervin, în regia lui Rába Roland. Biletele pentru spectacol se pot achiziţiona începând cu data de 11 februarie, din Biroul de organizare culturală a oraşului.
Pe scena mare, vineri seara va urca formaţia pop – rock Voltaj, sâmbătă după – masă va cânta Ladánybene 27, trupă ungurească de reggae, iar seara va fi încheiată de Péterfy Bori şi Love Band. Duminică, înainte de producţia de încheiere a festivalului, va urca pe scenă Neoton Familia, formaţie care încântă publicul de 48 de ani.