ro
 
Miercuri, 15. Ianuarie 2025.

Cererile pentru eliberarea cărţilor de identitate vor fi soluţionate în 30 de zile

21.01.2021

Din cauza stocurilor reduse de materiale, deocamdată cărţile de identitate nu mai pot fi eliberate mai repede de 30 de zile

La nivelul Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date au fost derulate anul trecut procedurile pentru achiziţionarea materialelor necesare emiterii cărţilor de identitate, proceduri care s-au finalizat în luna decembrie prin încheierea contractului cadru cu noul furnizor. Din anumite motive tehnice, însă, neimputabile Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor, primele materiale vor fi livrate abia în prima parte a lunii februarie 2021.

Având în vedere aceste aspecte şi în urma verificării stocurilor de materiale necesare producerii cărţilor de identitate, s-a constatat că acestea sunt limitate, fapt pentru care termenul de soluţionare a cererilor pentru eliberarea cărţilor de identitate a fost modificat.

Astfel, cererile pentru eliberarea cărţilor de identitate vor fi soluţionate în 30 de zile de la data depunerii acestora. Prin excepţie, cei care se află într-o situaţie deosebită, care pot justifica solicitarea eliberării cărţii de identitate într-un termen mai scurt decât cel stabilit, vor depune o cerere în acest scop.

Aceste prevederi nu se aplică şi cererilor pentru eliberarea cărţilor de identitate provizorii.

E bine de ştiut că, potrivit legii, titularul sau reprezentantul legal al acestuia trebuie să solicite eliberarea unui nou act de identitate cu cel mult 180 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate, dar nu mai puţin de 15 zile.

Important! Având în vedere măsurile în vigoare pentru prevenirea răspândirii infecţiilor cu SARS-CoV-2, valabilitatea documentelor eliberate de instituţiile şi autorităţile publice se menţine pe toată perioada stării de alertă, precum şi pentru o perioada de 90 de zile de la încetarea acestei stări. Acest lucru este valabil pe teritoriul României, însă nu şi pentru plecarea în străinătate, unde este nevoie de un act de identitate valabil.

Burse acordate studenţilor din anii terminali, ediţia 2025
13.01.2025

Termenul limită pentru depunerea dosarelor este 7 februarie

Primăria Sfântu Gheorghe a relansat programul „Dăm valoare rablei tale”
09.01.2025

Din 13 ianuarie, locuitorii pot depune dosarele pentru a primi 3.000 de lei în schimbul maşinii vechi

La Sfântu Gheorghe, impozitele pe locuinţe şi terenuri rămân şi anul viitor la nivelul minim permis de lege
19.12.2024

Impozitele vor fi indexate cu rata inflaţiei, care este obligatorie conform Codului Fiscal

În weekend are loc inaugurarea patinoarului din Arena Sepsi
16.12.2024

Show-ul „Fire to ice” va cuprinde un concert Tóth Abigél şi două meciuri de hochei în zilele de sâmbătă şi duminică

Un număr record de desene vor fi proiectate pe fațada Teatrului „Tamási Áron”
16.12.2024

Au fost desemnaţi şi câştigătorii din acest an, care vor fi premiaţi vineri, 20 decembrie