ro
 
Miercuri, 24. Aprilie 2024.

Cererile pentru eliberarea cărţilor de identitate vor fi soluţionate în 30 de zile

21.01.2021

Din cauza stocurilor reduse de materiale, deocamdată cărţile de identitate nu mai pot fi eliberate mai repede de 30 de zile

La nivelul Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date au fost derulate anul trecut procedurile pentru achiziţionarea materialelor necesare emiterii cărţilor de identitate, proceduri care s-au finalizat în luna decembrie prin încheierea contractului cadru cu noul furnizor. Din anumite motive tehnice, însă, neimputabile Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor, primele materiale vor fi livrate abia în prima parte a lunii februarie 2021.

Având în vedere aceste aspecte şi în urma verificării stocurilor de materiale necesare producerii cărţilor de identitate, s-a constatat că acestea sunt limitate, fapt pentru care termenul de soluţionare a cererilor pentru eliberarea cărţilor de identitate a fost modificat.

Astfel, cererile pentru eliberarea cărţilor de identitate vor fi soluţionate în 30 de zile de la data depunerii acestora. Prin excepţie, cei care se află într-o situaţie deosebită, care pot justifica solicitarea eliberării cărţii de identitate într-un termen mai scurt decât cel stabilit, vor depune o cerere în acest scop.

Aceste prevederi nu se aplică şi cererilor pentru eliberarea cărţilor de identitate provizorii.

E bine de ştiut că, potrivit legii, titularul sau reprezentantul legal al acestuia trebuie să solicite eliberarea unui nou act de identitate cu cel mult 180 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate, dar nu mai puţin de 15 zile.

Important! Având în vedere măsurile în vigoare pentru prevenirea răspândirii infecţiilor cu SARS-CoV-2, valabilitatea documentelor eliberate de instituţiile şi autorităţile publice se menţine pe toată perioada stării de alertă, precum şi pentru o perioada de 90 de zile de la încetarea acestei stări. Acest lucru este valabil pe teritoriul României, însă nu şi pentru plecarea în străinătate, unde este nevoie de un act de identitate valabil.

Atenţie! Arderea vegetaţiei uscate este interzisă prin lege!
24.04.2024

Primăria Mun. Sfântu Gheorghe îi informează pe locuitori, atât persoane fizice cât și agenți economici, despre faptul că arderea miriştilor, turbăriilor, litierelor pădurii, stufului, tufărişurilor sau vegetaţiei ierboase este interzisă prin lege.

Noul Skatepark din Sfântu Gheorghe se deschide pentru public pe 1 mai
22.04.2024

În prima zi accesul este gratuit de la ora 11:00, iar din 2 mai programul este zilnic între orele 9:00-22:00

Restricţii de circulaţie cu ocazia Zilelor Sfântu Gheorghe
19.04.2024

Traseele autobuzelor care trec prin zona închisă vor fi modificate temporar, iar stațiile de la Casa cu Arcade – Parcul Elisabeta vor fi mutate în dreptul Tribunalului.

Va fi construit un nou cartier în locul fostei ferme de pui din Sfântu Gheorghe
16.04.2024

Un campus pentru învăţământul dual şi 96 de locuinţe vor fi construite din fonduri europene câştigate de Primărie

De ce se instalează parapeţi de-a lungul noii piste de biciclete de pe digul râului Olt? Vor exista treceri de pietoni pe pista de biciclete?
15.04.2024

Continuă construcția celor șapte kilometri de pistă de biciclete asfaltată de-a lungul digului râului Olt, începută anul trecut