ro
 
Sâmbătă, 06. Martie 2021.

Cererile pentru eliberarea cărţilor de identitate vor fi soluţionate în 30 de zile

21.01.2021

Din cauza stocurilor reduse de materiale, deocamdată cărţile de identitate nu mai pot fi eliberate mai repede de 30 de zile

La nivelul Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date au fost derulate anul trecut procedurile pentru achiziţionarea materialelor necesare emiterii cărţilor de identitate, proceduri care s-au finalizat în luna decembrie prin încheierea contractului cadru cu noul furnizor. Din anumite motive tehnice, însă, neimputabile Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor, primele materiale vor fi livrate abia în prima parte a lunii februarie 2021.

Având în vedere aceste aspecte şi în urma verificării stocurilor de materiale necesare producerii cărţilor de identitate, s-a constatat că acestea sunt limitate, fapt pentru care termenul de soluţionare a cererilor pentru eliberarea cărţilor de identitate a fost modificat.

Astfel, cererile pentru eliberarea cărţilor de identitate vor fi soluţionate în 30 de zile de la data depunerii acestora. Prin excepţie, cei care se află într-o situaţie deosebită, care pot justifica solicitarea eliberării cărţii de identitate într-un termen mai scurt decât cel stabilit, vor depune o cerere în acest scop.

Aceste prevederi nu se aplică şi cererilor pentru eliberarea cărţilor de identitate provizorii.

E bine de ştiut că, potrivit legii, titularul sau reprezentantul legal al acestuia trebuie să solicite eliberarea unui nou act de identitate cu cel mult 180 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate, dar nu mai puţin de 15 zile.

Important! Având în vedere măsurile în vigoare pentru prevenirea răspândirii infecţiilor cu SARS-CoV-2, valabilitatea documentelor eliberate de instituţiile şi autorităţile publice se menţine pe toată perioada stării de alertă, precum şi pentru o perioada de 90 de zile de la încetarea acestei stări. Acest lucru este valabil pe teritoriul României, însă nu şi pentru plecarea în străinătate, unde este nevoie de un act de identitate valabil.

Târg de Ziua Femeii în weekend la Sfântu Gheorghe
05.03.2021

Târgul producătorilor și meșterilor locali va fi organizat luna aceasta în weekendul 6-7 martie, de această dată cu accent pe Ziua Internațională a Femeii – 8 martie.

UBB inițiază un parteneriat strategic cu autorităţile locale ale județului Covasna
04.03.2021

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB), Consiliul Județean Covasna și Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe urmează să încheie un acord de parteneriat strategic.

21 de locuri de parcare rezidențiale mai pot fi solicitate la Sfântu Gheorghe
04.03.2021

Primăria Sfântu Gheorghe a organizat recent o nouă licitaţie pentru locurile de parcare din zonele rezidențiale din mai multe străzi ale orașului. Până în prezent, au fost închiriate în total 227 de locuri de parcare, iar 21 de locuri pot fi în continuare solicitate.

Aproape jumătate dintre locuitorii din Sfântu Gheorghe au achitat deja impozitele locale
03.03.2021

Contribuabilii care plătesc anticipat până la 31 martie impozitele locale datorate pentru tot anul beneficiază de o bonificaţie de 9%

Depozitul pentru biciclete va fi amplasat pe strada Scurtă
26.02.2021

A existat un mare interes pentru suportul de depozitare a bicicletelor cu 18 locuri oferit de Primăria Sfântu Gheorghe