ro
 
Luni, 17. Noiembrie 2025.

Cererile pentru eliberarea cărţilor de identitate vor fi soluţionate în 30 de zile

21.01.2021

Din cauza stocurilor reduse de materiale, deocamdată cărţile de identitate nu mai pot fi eliberate mai repede de 30 de zile

La nivelul Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date au fost derulate anul trecut procedurile pentru achiziţionarea materialelor necesare emiterii cărţilor de identitate, proceduri care s-au finalizat în luna decembrie prin încheierea contractului cadru cu noul furnizor. Din anumite motive tehnice, însă, neimputabile Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor, primele materiale vor fi livrate abia în prima parte a lunii februarie 2021.

Având în vedere aceste aspecte şi în urma verificării stocurilor de materiale necesare producerii cărţilor de identitate, s-a constatat că acestea sunt limitate, fapt pentru care termenul de soluţionare a cererilor pentru eliberarea cărţilor de identitate a fost modificat.

Astfel, cererile pentru eliberarea cărţilor de identitate vor fi soluţionate în 30 de zile de la data depunerii acestora. Prin excepţie, cei care se află într-o situaţie deosebită, care pot justifica solicitarea eliberării cărţii de identitate într-un termen mai scurt decât cel stabilit, vor depune o cerere în acest scop.

Aceste prevederi nu se aplică şi cererilor pentru eliberarea cărţilor de identitate provizorii.

E bine de ştiut că, potrivit legii, titularul sau reprezentantul legal al acestuia trebuie să solicite eliberarea unui nou act de identitate cu cel mult 180 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate, dar nu mai puţin de 15 zile.

Important! Având în vedere măsurile în vigoare pentru prevenirea răspândirii infecţiilor cu SARS-CoV-2, valabilitatea documentelor eliberate de instituţiile şi autorităţile publice se menţine pe toată perioada stării de alertă, precum şi pentru o perioada de 90 de zile de la încetarea acestei stări. Acest lucru este valabil pe teritoriul României, însă nu şi pentru plecarea în străinătate, unde este nevoie de un act de identitate valabil.

Modificări ale ciclurilor semafoarelor pentru fluidizarea traficului
17.11.2025

Primăria Sfântu Gheorghe anunță ajustări ale ciclurilor semafoarelor ca urmare a sesizărilor primite de la cetățeni. 

Foc de artificii sau spectacol laser? Locuitorii din Sfântu Gheorghe pot decide atracția de Revelion
17.11.2025

Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe îi invită pe locuitori să decidă cum va arăta spectacolul vizual din noaptea de Revelion.

Peste 15.000 de voturi pentru finaliştii Best of Sepsi
13.11.2025

Câştigătorii celor 9 categorii vor fi anunţaţi la Gala care va avea loc pe 7 februarie 2026

Aproape 22.000 de închirieri ale bicicletelor Sepsi Bike în acest an
12.11.2025

Lansat anul trecut, sistemul continuă să fie o alternativă tot mai populară pentru deplasările urbane scurte, contribuind la reducerea traficului auto și la promovarea unui stil de viață activ.

Au început înscrierile pentru Bursele Sfântu Gheorghe
12.11.2025

Dosarele de candidatură pot fi depuse la Biroul de Relații cu Publicul, Informaţii și Registratură al Primăriei, până la data de 4 decembrie 2025.