ro
 
Joi, 25. Decembrie 2025.

Cererile pentru eliberarea cărţilor de identitate vor fi soluţionate în 30 de zile

21.01.2021

Din cauza stocurilor reduse de materiale, deocamdată cărţile de identitate nu mai pot fi eliberate mai repede de 30 de zile

La nivelul Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date au fost derulate anul trecut procedurile pentru achiziţionarea materialelor necesare emiterii cărţilor de identitate, proceduri care s-au finalizat în luna decembrie prin încheierea contractului cadru cu noul furnizor. Din anumite motive tehnice, însă, neimputabile Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor, primele materiale vor fi livrate abia în prima parte a lunii februarie 2021.

Având în vedere aceste aspecte şi în urma verificării stocurilor de materiale necesare producerii cărţilor de identitate, s-a constatat că acestea sunt limitate, fapt pentru care termenul de soluţionare a cererilor pentru eliberarea cărţilor de identitate a fost modificat.

Astfel, cererile pentru eliberarea cărţilor de identitate vor fi soluţionate în 30 de zile de la data depunerii acestora. Prin excepţie, cei care se află într-o situaţie deosebită, care pot justifica solicitarea eliberării cărţii de identitate într-un termen mai scurt decât cel stabilit, vor depune o cerere în acest scop.

Aceste prevederi nu se aplică şi cererilor pentru eliberarea cărţilor de identitate provizorii.

E bine de ştiut că, potrivit legii, titularul sau reprezentantul legal al acestuia trebuie să solicite eliberarea unui nou act de identitate cu cel mult 180 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate, dar nu mai puţin de 15 zile.

Important! Având în vedere măsurile în vigoare pentru prevenirea răspândirii infecţiilor cu SARS-CoV-2, valabilitatea documentelor eliberate de instituţiile şi autorităţile publice se menţine pe toată perioada stării de alertă, precum şi pentru o perioada de 90 de zile de la încetarea acestei stări. Acest lucru este valabil pe teritoriul României, însă nu şi pentru plecarea în străinătate, unde este nevoie de un act de identitate valabil.

Sfântu Gheorghe întâmpină Noul An cu concerte şi un show laser spectaculos
16.12.2025

Primăria Sfântu Gheorghe și Casa de Cultură „Kónya Ádám” invită locuitorii orașului la petrecerea de Revelion din centrul municipiului, un eveniment gândit anul acesta în spiritul comunității și al grijii față de animale.

Un nou record de participare la „Desene de lumini”: aproape 3.000 de creații vor fi proiectate pe Teatrul „Tamási Áron”
15.12.2025

Premierea celor mai interesante desene va avea loc vineri, 19 decembrie, de la ora 18:00

Documentația tehnică de cadastru pentru zonele Szépmező va fi disponibilă publicului timp de 60 de zile
15.12.2025

Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe anunță public afișarea documentațiilor tehnice de cadastru pentru sectoarele 3, 4, 5, 6 și 9, denumite Szépmező (Câmpul Frumos). Procedura are loc în baza articolului 14, alineatul 1 din Legea cadastrului și a publicității imobiliare nr. 7/1996.

Programul Târgului de Crăciun de la Sfântu Gheorghe, 13-23 decembrie
11.12.2025

Pe scenă vor avea loc spectacole dedicate așteptării Crăciunului, menite să îi pregătească pe locuitori și pe turiști pentru sărbătorile care se apropie.

Târgul de Crăciun din Sfântu Gheorghe
28.11.2025

În perioada 13–23 decembrie va avea loc Târgul de Crăciun în Piața Centrală din Sfântu Gheorghe, unde vizitatorii vor putea alege dintre cadouri speciale de sărbători și diferite delicatese. Atmosfera festivă va fi completată de programe pe scenă și de numeroase activități suplimentare.