Direcția Juridică și Restituirea Proprietăților
Persoane și date de contact:
Morar Edith, director executiv - edith.morar@sepsi.ro
Număr telefon: +40 267 316 957 ► interior 141
Burcă Otilia-Petruța, șef serviciu - petruta.macovei@sepsi.ro
Barabás Beáta, consilier juridic - beata.barabas@sepsi.ro
Fejér Timea, consilier juridic - timea.fejer@sepsi.ro
Tătuț Maria-Antonia, consilier juridic - antonia.tatut@sepsi.ro
Număr telefon: +40 267 316 957 ► interior 221
Adresa: strada 1 Decembrie 1918, nr. 2, birourile nr. 34 și 8
Prezentarea activităţii biroului:
Oficiul juridic îşi desfăşoară activitatea în cadrul aparatului de specialitate al primarului Municipiului Sfântu Gheorghe, în subordine directă a Secretarului municipiului.
Biroul îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
- asigură consultaţii cu caracter juridic în toate domeniile dreptului;
- întocmeşte proiecte de hotărâri în vederea supunerii spre adoptare Consiliului local al municipiului Sfântu Gheorghe;
- asigură, prin acordarea de asistenţă juridică, cadrul legal necesar pentru activitatea birourilor şi compartimentelor din cadrul Primăriei Municipiului Sfântu Gheorghe;
- asigură, în condiţiile legii, reprezentarea Consiliului local al municipiului Sfântu Gheorghe şi al primarului în faţa instanţelor judecătoreşti sau a altor organe de jurisdicţie, a organelor de urmărire penală, a notarilor publici, precum şi în relaţiile cu alte persoane juridice şi fizice;
- avizează legalitatea actelor care pot angaja răspunderea patrimonială a Consiliului local municipal şi după caz, participă la negocierea şi redactarea acestora;
- cercetează şi soluţionează scrisorile, sesizările şi reclamaţiile cetăţenilor în spiritul prevederilor legale, adresate Consiliului local municipal şi repartizate de conducere;
- ţine evidenţa operativă a tuturor cauzelor aflate în curs de judecată şi urmăreşte asigurarea reprezentării în faţa instanţei;
- avizează contractele economice, actele adiţionale şi alte acte de gestiune care implică răspundere juridică, contrasemnând pentru legalitate aceste acte administrative de gestiune;
- acordă asistenţă de specialitate şi îndrumare la organizarea concursurilor sau examenelor pentru ocuparea posturilor vacante;
- asigură evidenţa, păstrarea, conservarea şi arhivarea documentelor privind activitatea proprie;
- participă în comisiile constituite pentru aplicarea Legii nr. 18/1991şi legii nr. 10/2001, în cele de achiziţii publice, licitaţii, concesiuni;