HOTĂRÂREA NR. 285/2012 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pe anul 2013
| MUNICIPIUL SFÂNTU GHEORGHE CONSILIUL LOCAL  | 
        |
| 
             
  | 
            
             
  | 
        
HOTĂRÂREA NR. 285/2012
privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pe anul 2013
Consiliul Local al Municipiului Sfântu Gheorghe, în şedinţă ordinară;
Având în vedere Expunerea de motive nr. 61.918/21.11.2012 al viceprimarului municipiului, d-na Sztakics Éva Judit;
Având în vedere Raportul de specialitate nr. 61.919/21.11.2012 al  Direcţiei finanţe publice municipale din cadrul Primăriei municipiului  Sfântu Gheorghe;
Având în vedere avizul favorabil al Comisiei pentru administrarea  domeniului public şi privat, patrimoniu, economic, buget, finanţe,  agricultură şi dezvoltare regională şi al Comisiei pentru administraţie  locală, juridică, ordine publică, drepturile omului, legislaţia muncii  şi disiciplină a Consiliului local al municipiului Sfântu Gheorghe;
Având în vedere prevederile art. 16 alin. (2) şi art. 30 din Legea nr.  273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi  completările ulterioare;
În baza Titlului IX. din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
În temeiul Titlului IX. din H.G. nr. 44/2004 pentru aprobarea Normele  metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu  modificările şi completările ulterioare;
În conformitate cu H.G. nr. 956/2009 privind nivelurile pentru valorile  impozabile, impozitele şi taxele locale şi alte taxe asimilate acestora,  precum şi amenzile aplicabile începând cu anul fiscal 2010;
În baza O.G. nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; 
Având în vedere prevederile O.U.G. nr. 18/2009 privind creşterea  performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, aprobată cu modificări  şi completări prin Legea nr. 158/2011;
Având în vedere prevederile Legii nr. 153/2011 privind măsuri de  creştere a calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor, precum şi a  H.G. nr. 945/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a  Legii nr. 153/2011;
Având în vedere prevederile anexei nr. 1 din H.G. nr. 1.579/2005 pentru  aprobarea Statutului personalului voluntar din serviciile de urgenţă  voluntare;
Având în vedere parcurgerea procedurii prevăzute la art. 6 din Legea nr.  52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, cu  modificările şi completările ulterioare;
În temeiul art. 36 alin. (2) lit. b şi alin. (4) lit. c din Legea nr.  215/2001 privind administraţia publică locală, republicată, cu  modificările şi completările ulterioare ;
În conformitate cu prevederile art. 45 alin. (2) lit. c şi art. 115  alin. (1) lit. b din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică  locală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
 
HOTĂRĂŞTE
    
ART. 1. - Se stabilesc impozitele şi taxele locale pe anul 2013, după cum urmează:
(1) Valorile impozabile precum şi nivelurile stabilite în sume fixe  pentru o unitate impozabilă sunt prevăzute în Tabloul cuprinzând  impozitele şi taxele locale pe anul 2013, conform H.G. nr. 956/2009,  anexa nr. 1 la prezenta hotărâre din care face parte integrantă. 
Modul de calcul al impozitului pe teren este prevăzut la pct. 82 din H.  G. nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a  Titlului IX din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările  şi completările ulterioare.
Modul de calcul al impozitului pe mijloacele de transport este prevăzut  la pct. 109 din Hotărârea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea  Normelor metodologice de aplicare a Titlului IX din Legea nr. 571/2003  privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
(2) Cota de impozitare care se aplică valorii de inventar a clădirii la  calcularea impozitului/taxei pe clădiri în cazul persoanelor juridice,  prevăzută la art. 253 alin. (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul  fiscal, se stabileşte la 1,5%.
(3) Cota impozitului pe clădiri în cazul unei clădiri care nu a fost  reevaluată în ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinţă,  prevăzută la art. 253 alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind Codul  fiscal, se stabileşte la 20%.
(4) Cota impozitului pe clădiri în cazul unei clădiri care nu a fost  reevaluată în ultimii 5 ani anteriori anului fiscal de referinţă,  prevăzută la art. 253 alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind Codul  fiscal, se stabileşte la 40%.
(5) Cota impozitului pe clădiri în cazul clădirilor a căror valoare a  fost recuperată integral pe calea amortizării, prevăzută la art. 253  alin. (4) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, se stabileşte la  1,5%.
(6) Cota de impozitare care se aplică valorii de inventar a clădirilor  cu destinaţie turistică, ce nu funcţionează în cursul unui an  calendaristic, în cazul persoanelor juridice, prevăzut la art. 253 alin.  (9) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, se stabileşte în  funcţie de data ultimei reevaluări, conform prevederilor alin. (2),  alin. (3), alin. (4) şi alin. (5) şi se completează cu un procent de  10%.
(7) Cota taxei pentru servicii reclamă şi publicitate, prevăzută la art.  270 alin. (4) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, se  stabileşte la 3%.
(8) Cota prevăzută la art. 279 alin. (2) din Legea nr. 571/2003 privind  Codul fiscal reprezentând taxa hotelieră se stabileşte la 1%, cota se  aplică la tarifele de cazare practicate de unităţile de cazare  (hoteluri, moteluri, cabane, pensiuni etc.) şi se datorează pentru  întreaga durată a sejurului.
ART. 2. - (1) Bonificaţia pentru contribuabili persoane  fizice şi juridice prevăzută la art. 255 alin. (2), art. 260 alin. (2),  art. 265 alin. (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, se  stabileşte după cum urmează :
a) în cazul impozitului/taxei pe clădiri: ianuarie 10%, februarie 10%, martie 5%;
b) în cazul impozitului/taxei pe teren: ianuarie 10%, februarie 10%, martie 5%;
c) în cazul impozitului pe mijloacele de transport: ianuarie 10%, februarie 10%, martie 5%.
(2) Bonificaţia se acordă contribuabililor care la data plăţii  impozitelor nu figurează cu obligaţii restante faţă de bugetul local.
ART. 3. - (1) Majorarea anuală prevăzută la art. 287  din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal cu modificările şi  completările ulterioare, se stabileşte, după cum urmează:
a)    în cazul impozitului pe clădiri datorat de către persoanele fizice, la cota de 20%;
b)    în cazul impozitului/taxei pe clădiri datorat de către persoanele juridice, la cota de 20%;
c)    în cazul taxei hoteliere, la cota de 20%;
d)    în cazul taxelor pentru eliberarea: autorizaţiei de construire, la cota de 20%;
e)    în cazul taxei pentru eliberarea autorizaţiei necesare pentru  lucrările de organizare de şantier în vederea realizării unei  construcţii care nu sunt incluse în altă autorizaţie de construire, la  cota de 20%;
f)    în cazul taxei pentru eliberarea autorizaţiei de amenajare de  tabere de corturi, căsuţe sau rulote ori campinguri, la cota de 20%;
g)    în cazul taxei pentru eliberarea autorizaţiei de desfiinţare, totală sau parţială, a unei construcţii la cota de 20%;
(2) În cazul impozitelor şi taxelor locale stabilite în sume fixe,  majorarea anuală prevăzută la alin. (1) pentru o unitate impozabilă este  inclusă în nivelurile acestora prevăzute în anexa nr. 1.
ART. 4. – (1) Persoanele care datorează taxa pentru  afişaj în scop de reclamă şi publicitate în condiţiile prezentei  hotărâri, au obligaţia să depună o declaraţie anuală la compartimentul  de specialitate al Primăriei municipiului Sfântu Gheorghe, până la data  de 31 ianuarie 2013, sub sancţiunile prevăzute de lege.
(2) Pentru panourile, afişajele sau structurile de afişaj amplasate în  cursul anului, declaraţia de impunere se depune la compartimentul de  specialitate în termen de 30 de zile de la data instalării acestora.
ART. 5. - Pentru determinarea impozitului şi a taxei pe  clădiri, precum şi a impozitului şi a taxei pe teren, se va aplica  delimitarea zonelor aprobată prin Hotărârile Consiliului Local al  Municipiului Sfântu Gheorghe nr. 230/2006 şi nr. 137/2010.
ART. 6. - Taxele speciale instituite prin prezenta  hotărâre şi cuantumul acestora sunt prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta  hotărâre din care face parte integrantă.
ART. 7. – Pentru persoanele fizice şi juridice, se  aprobă anularea creanţelor restante şi a accesoriilor aferente acestora,  în sume mai mici sau egale cu 40 lei, pentru poziţiile de rol care nu  figurează cu debite curente şi au restanţe aflate în sold la data de  31.12.2012, conform art. 178 din O.G. nr. 92/2003 privind Codul de  procedură fiscală, republicat, cu modificările şi completările  ulterioare.
ART. 8. - (1) Se aprobă procedura de acordare a  reducerii impozitului pe clădiri în cazul persoanelor juridice, în  condiţiile art. 286 alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind Codul  fiscal, anexa nr. 3 la prezenta hotărâre din care face parte integrantă.
(2) Se aprobă procedura de acordare a reducerii cu 50% a impozitului pe  clădiri şi a impozitului pe teren pentru pensionarii al căror venituri  lunare constau în exclusivitate din pensie şi sunt mai mici decât  salariul minim pe economie, anexa nr. 4 la prezenta hotărâre din care  face parte integrantă.
(3) Se aprobă procedura scutirii de la plata impozitului pe clădiri  pentru persoanele fizice care sunt încadrate în structurile Serviciului  Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă, anexa nr. 5 la prezenta hotărâre  din care face parte integrantă.
(4) Se aprobă procedura scutirii de la plata impozitului pe clădiri şi a  impozitului pe teren pentru persoanele încadrate în gradul II de  invaliditate, anexa nr. 6 la prezenta hotărâre din care face parte  integrantă.
ART. 9. – (1) Se aprobă scutirea de la plata  impozitului pe clădiri pe o perioadă de 7 ani cu începere de la data de  întâi ianuarie a anului fiscal următor finalizării lucrărilor de  reabilitare, pentru proprietarii apartamentelor din blocurile de  locuinţe şi ai imobilelor cu destinaţie de locuinţă al persoanelor  fizice şi juridice, care au executat lucrări de intervenţie pe  cheltuială proprie, pe baza procesului verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, întocmit în condiţiile legii, prin care se constată  realizarea măsurilor de intervenţie recomandate de către auditorul  energetic în certificatul de performanţă energetică sau, după caz, în  raportul de audit energetic astfel cum este prevăzut în O.U.G. nr.  18/2009, privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de  locuinţe, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 158/2011.  Scutirea se poate aplica dacă solicitantul nu figurează cu restanţe faţă  de bugetul local şi în conformitate cu regulamentul de aplicare.
(2) Regulamentul privind criteriile şi procedurile de acordare a  scutirilor şi reducerilor la plata impozitului pe clădiri, bloc de  locuinţe şi a imobilelor cu destinaţie de locuinţe, aflate în  proprietatea perosanelor fizice şi juridice, constituie anexa nr. 7 la  prezente hotărâre din care face parte integrantă.
ART. 10. – (1) Se aprobă scutirea de la plata  impozitului/taxei pe clădiri pe o perioadă de 5 ani consecutivi cu  începere de la data de întâi ianuarie a anului fiscal următor în care a  fost efectuată recepţia la terminarea lucrărilor, pentru proprietarii  care execută lucrări în condiţiile Legii nr. 153/2011 privind măsuri de  creştere a calităţii arhitectural- ambientale a clădirilor.
(2) Scutirea se poate aplica dacă solicitantul nu figurează cu restanţe  faţă de bugetul local şi în conformitate cu regulamentul de aplicare.
ART. 11. – Taxa de acces la Baza de Înot şi Receere,  prevăzută la capitolul “Alte taxe locale”, din anexa nr. 1, rămâne  valabilă pentru primele trei ore de utilizare, după care din jumătate în  jumătate de oră se va aplica o taxă de acces suplimentară, pentru  fiecare jumătate de oră începută, calculată în funcţie de valoarea taxei  de acces, după cum urmează:
a)    în cazul taxei de acces standard, taxa suplimentară va fi de 4 lei;
b)    în cazul taxei de acces pentru studenţi, elevi, pensionari şi preşcolari, taxa suplimentară va fi de 2 lei;
c)    în cazul taxei de acces pentru curs înot cu instructori de înot autorizat, taxa suplimentară va fi de 2 lei.
ART. 12. - Regulile privind utilizarea temporară a  locurilor publice în Municipiul Sfântu Gheorghe şi procedurile de  evidenţiere ale acestora sunt prevăzute în anexa nr. 8 la prezenta  hotărâre din care face parte integrantă.
ART. 13. – Lista cuprinzând taxele extrajudiciare de timbru şi  nivelurile acestora sunt cele prevăzute în anexa la H.G. nr. 956/2009.
ART. 14. - Prezenta hotărâre intră în vigoare începând cu  anul fiscal 2013.
ART. 15. - Executarea prevederilor prezentei hotărâri  se încredinţează Direcţiei finanţe publice municipale; Compartimentului  de protecţie civilă, sănătate şi securitate în muncă, informaţii  clasificate; Compartimentului „Tour Info”; Compartimentului de relaţii  cu asociaţii de proprietari; Direcţiei de gospodărire comunală;  Direcţiei urbanism; Direcţiei patrimoniu; Compartimentului de registru  agricol; Compartimentului de relaţii cu publicul, informaţii,  registratură; Serviciului comunitar de evidenţă a persoanelor; Direcţiei  de sport şi agrement din cadrul Primăriei municipiului Sfântu Gheorghe.
 
Sfântu Gheorghe, la 27 decembrie 2012.
| PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ Kató Béla  | 
            
             CONTRASEMNEAZĂ  | 
        
Anexe:
Anexa nr. 1 H.C.L. nr. 285/2012
Anexa nr. 2 H.C.L. nr. 285/2012
Anexa nr. 3, 4, 5, 6 H.C.L. nr. 285/2012
Anexa nr. 7 H.C.L. nr. 285/2012
Anexa nr. 8 H.C.L. nr. 285/2012

