ro
 

HOTĂRÂREA NR 51/2022 pentru aprobarea modificării și completării Regulamentului privind regimul finanţărilor nerambursabile din fondurile bugetului local al Municipiului Sfântu Gheorghe alocate pentru activităţi nonprofit pentru tineret Sfântu Gheorghe Sprijină Tinerii, aprobat prin HCL nr. 281/2013, cu modificările și completările ulterioare

14.02.2022
MUNICIPIUL SFÂNTU GHEORGHE
CONSILIUL LOCAL

RO 520008 Sfântu Gheorghe

Str. 1 Decembrie 1918 nr. 2

Judeţul Covasna

Tel/fax:  0267-311726

E-mail: consiliul.local@sepsi.ro

HOTĂRÂREA NR 51/2022

pentru aprobarea modificării și completării Regulamentului privind regimul finanţărilor nerambursabile din fondurile bugetului local al Municipiului Sfântu Gheorghe alocate pentru activităţi nonprofit pentru tineret “Sfântu Gheorghe Sprijină Tinerii”, aprobat prin HCL nr. 281/2013, cu modificările și completările ulterioare

Consiliul Local al Municipiului Sfântu Gheorghe, în şedinţă extraordinară:
Având în vedere Raportul de specialitate nr. 9271/2022 al Direcției Juridice și Restituirea Proprietăților din cadrul Primăriei municipiului Sfântu Gheorghe;
Având în vedere nota internă nr. 80468/13.12.2021 elaborată de Cabinetul Viceprimarului 1;
Având în vedere Avizele favorabile ale Comisiei pentru administrarea domeniului public și privat, patrimoniu, economic, buget, finanțe, agricultură și dezvoltare regională, Comisiei pentru administrație locală, juridică, ordine publică, drepturile omului, legislația muncii și disciplină și Comisiei pentru tineret și sport ale Consiliului Local al Municipiului Sfântu Gheorghe;
Având în vedere prevederile Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare;
În baza prevederilor Legii nr. 350/2005 privind regimul finanțărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activități non-profit de interes general, cu modificările și completările ulterioare;
În baza prevederilor Legii tineretului nr. 350/2006, cu modificările și completările ulterioare;
În conformitate cu prevederile art. 129 alin. (1), alin. (2) lit. d, alin. 7 lit. e și alin. (14) din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
În conformitate cu prevederile art. 139 și art. 196 alin. (1) lit. a din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

HOTĂRĂŞTE

ART. 1. – Se aprobă modificarea și completarea Regulamentului privind regimul finanţărilor nerambursabile din fondurile bugetului local al Municipiului Sfântu Gheorghe alocate pentru activităţi nonprofit pentru tineret “Sfântu Gheorghe Sprijină Tinerii”, aprobat prin HCL nr. 281/2013, cu modificările și completările ulterioare, după cum urmează:
I. Articolul 1 va avea următorul cuprins:
”Art. 1. Prezentul regulament are ca scop stabilirea principiilor, cadrului general şi a procedurii pentru atribuirea contractelor de finanţare nerambursabila din fonduri publice, precum şi căile de atac ale actului sau deciziei autorităţilor finanţatoare care aplică procedura de atribuire a contractelor de finanţare nerambursabilă acordate pentru activități nonprofit de tineret, din bugetul local al municipiului Sfântu Gheorghe.”
II. Articolul 2 litera h) va avea următorul cuprins:
”h) solicitant - orice persoană fizică sau juridică fără scop patrimonial de/sau pentru tineret care depune o propunere de proiect.”
III. Articolul 4 va avea următorul cuprins:
”Art. 4. Pentru a putea participa la procedura privind atribuirea contractului de finanţare nerambursabilă, solicitanţii trebuie să fie persoane fizice sau persoane juridice fără scop patrimonial - asociaţii ori fundaţii constituite conform legii - sau culte religioase recunoscute conform legii.”
IV. Articolul 7 și va avea următorul cuprins:
”Art. 7. Potrivit dispoziţiilor prezentului regulament, nu se acordă finanţări nerambursabile pentru activităţi ce presupun dezvoltarea infrastructurii solicitantului, cu excepţia cazului în care aceasta reprezintă o componentă indispensabilă proiectului.”
V. La articolul 8 litera f) va avea următorul cuprins:
”f) neretroactivitatea, respectiv excluderea posibilităţii destinării fondurilor nerambursabile unei activităţi a cărei executare a fost deja începută sau finalizată la data încheierii contractului de finanţare, cu excepţia fondurilor financiare cheltuite de beneficiar pentru continuarea programului, în limita plafonului de cofinanţare prevăzut la lit. g)”
VI. La articolul 8 litera g va avea următorul cuprins:
”g) cofinanţarea, în sensul că finanţările nerambursabile trebuie însoţite de o contribuţie din partea beneficiarului de minimum 10% din valoarea totală a finanţării”
VII. Articolul 12 va avea următorul cuprins:
”Art. 12. Procedurile de planificare şi executare a plafoanelor de cheltuieli privind finanţările nerambursabile, desemnarea membrilor comisiei de evaluare şi selecţionare precum și a membrilor comisiei de soluționare a contestațiilor, procedurile de atribuire a contractelor de finanţare nerambursabilă, contractele de finanţare nerambursabilă semnate de autoritatea finanţatoare cu beneficiarii, precum şi rapoartele de execuţie bugetară privind finanţările nerambursabile, constituie informaţii de interes public, potrivit dispoziţiilor Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile publice.”
VIII. Articolul 13 se modifică și va avea următorul cuprins:
”Art. 13. Atribuirea contractelor de finanţare nerambursabilă se face exclusiv pe baza selecţiei publice de proiecte, procedură care permite atribuirea unui contract de finanţare nerambursabilă din fonduri publice, prin selectarea acestuia de către o comisie, cu respectarea principiilor prevăzute la art. 8.”
IX. La articolul 18 se introduc două alineate noi, alineatele (2) și (3), cu următorul conținut:
”(2) Prin excepție, în cazul selecționării proiectului, beneficiarul poate modifica perioada implementării în situația în care proiectul nu poate fi organizat în data sau perioada propusă din cauza unor situații imprevizibile, independente de voința beneficiarului, precum forța majoră, starea de alertă, starea de urgență etc.
(3) În situația prevăzută la alin. (2), beneficiarul va transmite autorității finanțatoare o notificare scrisă privind posibilitatea organizării și derulării proiectului într-o altă dată/perioadă în cursul anului bugetar în care s-a încheiat contractul de finanțare.”
X. Articolul 21 alineatul (1) lit. i va avea următorul cuprins:
”i) certificat din care să rezulte că solicitantul nu are datorii către stat şi bugetul local, respectiv certificat fiscal emis de către ANAF și de către Direcţia Generală Economică și Finanţe Publice Municipale;”
XI. După articolul 25, se introduce un nou articol, articolul 25¹, cu următorul cuprins:
”Art. 25¹. Consiliul Local are dreptul de a cere solicitanţilor prezentarea de documente care dovedesc eligibilitatea în sensul prevederilor art. 25, precum şi documente edificatoare care să dovedească o formă de înregistrare ca persoană juridică sau de înregistrare/ atestare ori apartenenţă din punct de vedere profesional, în conformitate cu prevederile legale din România.”
XII. Articolul 30 va avea următorul cuprins:
”Art. 30. Fiecare membru al comisiei va semna o declaraţie de imparţialitate, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 8.”
XIII. Articolul 38 va avea următorul cuprins:
”Art. 38. Dispoziţiile art. 58-62 și art. 217 din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice cu modificările şi completările ulterioare, se aplică în mod corespunzător şi contractelor de finanţare nerambursabilă din fonduri publice.”
XIV. Articolul 39 va avea următorul cuprins:
”Art. 39. Cheltuielile eligibile vor putea fi plătite în baza unui contract de finanţare nerambursabilă numai în măsura în care sunt justificate şi oportune şi au fost contractate în anul bugetar în care se desfăşoară contractul.”
XV. După capitolul V se introduce un nou capitol, capitolul V.1, cu următorul conținut:
”CAPITOLUL V.1 - Soluţionarea contestaţiilor
Art. 35¹. – (1) Rezultatul evaluării poate fi contestat în termen de 48 de ore de la aducerea la cunoștință a acestuia. Contestația se formulează în scris şi se depune la Biroul Relaţii cu Publicul, Informaţii Registratură din cadrul Primăriei municipiului Sfântu Gheorghe.
(2) Contestaţiile se soluţionează în termen de 3 zile lucrătoare de la data expirării termenului pentru depunerea acestora, de către o comisie de soluţionare a contestaţiilor.
Art. 35². – (1) Comisia de soluţionare a contestaţiilor este alcătuită dintr-un număr impar de membri, numiţi prin dispoziţia Primarului municipiului Sfântu Gheorghe.
(2) Din comisia de soluţionare a contestaţiilor nu pot face parte membrii desemnați în comisia de evaluare şi selecţionare sau din secretariatul comisiei de evaluare şi selecţionare.
(3) Fiecare membru al comisiei de soluţionare a contestaţiilor va semna o declaraţie de imparţialitate, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 8/A.
(4) Comisia de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii:
a) verifică depunerea contestaţiei, în termenul prevăzut de lege;
b) analizează contestaţia depusă;
c) întocmeşte procesul-verbal al şedinţei comisiei de soluţionare a contestaţiilor;
d) asigură comunicarea către contestator a răspunsului la contestaţie, în termen de 48 de ore de la data soluționării.
În cazul în care contestatorul nu este mulțumit de rezultatul soluționării contestației, acesta se poate adresa instanțelor de judecată competente potrivit legii.”
XVI. Articolul 44 va avea următorul cuprins:
”Art. 44. Atunci când, pentru îndeplinirea obligaţiilor contractuale, beneficiarul achiziţionează, din fonduri publice nerambursabile, produse, lucrări sau servicii, procedura de achiziţie este cea prevăzută de Legea nr. 98 din 19 mai 2016 privind achiziţiile publice cu modificările şi completările ulterioare.”
XVII. La articolul 55 se introduce o nouă literă, litera h¹) și va avea următorul cuprins:
h¹) Anexa 8/A – declarație de imparțialitate a membrilor Comisiei soluţionare a contestaţiilor”
ART. 2. – Anexele nr. 1-5, 8 și 10 la Regulament se înlocuiesc cu anexele nr. 1-5, 8 și 10 la prezenta hotărâre din care fac parte integrantă.
ART. 3. – Cu executarea prezentei hotărâri se încredinţează d-na viceprimar Vargha Fruzsina, Comisia de evaluare și selecție a proiectelor și Direcția Generală Economică și Finanțe Publice Municipale din cadrul Primăriei municipiului Sfântu Gheorghe.

Sfântu Gheorghe, la 14 februarie 2022.

PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ

Magyarosi Imola-Piroska

CONTRASEMNEAZĂ

SECRETAR GENERAL

Kulcsár Tünde-Ildikó

Anexe