ro
 
Sâmbătă, 21. Decembrie 2024.

HOTĂRÂREA NR. 474/2024 privind aprobarea depunerii proiectului ”Digitalizarea serviciilor publice în folosul comunităților din Municipiul Sfântu Gheorghe și Comuna Arcuș”, a cheltuielilor legate de proiect și încheierea unui acord de parteneriat între Municipiul Sfântu Gheorghe și Comuna Arcuș

19.11.2024
MUNICIPIUL SFÂNTU GHEORGHE
CONSILIUL LOCAL

RO 520008 Sfântu Gheorghe

Str. 1 Decembrie 1918 nr. 2

Judeţul Covasna

Tel/fax:  0267-311726

E-mail: consiliul.local@sepsi.ro

HOTĂRÂREA NR. 474/2024

privind aprobarea depunerii proiectului ”Digitalizarea serviciilor publice în folosul comunităților din Municipiul Sfântu Gheorghe și Comuna Arcuș”, a cheltuielilor legate de proiect și încheierea unui acord de parteneriat între Municipiul Sfântu Gheorghe și Comuna Arcuș

Consiliul Local al Municipiului Sfântu Gheorghe, în ședință extraordinară;
Având în vedere Raportul de specialitate nr. 63196/2024 al Serviciului elaborare, implementare proiecte din cadrul Primăriei municipiului Sfântu Gheorghe;
Având în vedere adresa nr. 6576/2024 a comunei Arcuș, înregistrată la Primăria municipiului Sfântu Gheorghe sub nr. 63141/15.11.2024;
Având în vedere Avizele favorabile ale Comisiei pentru administrarea domeniului public și privat, patrimoniu, economic, buget, finanțe, agricultură și dezvoltare regională și Comisiei pentru administrație locală, juridică, ordine publică, drepturile omului, legislația muncii și disciplină și Comisiei pentru sport, stil de viață și digitalizare ale Consiliului Local al Municipiului Sfântu Gheorghe;
Având în vedere prevederile HG nr. 829/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG nr. 133/2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021-2027 alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranziție justă;
Având în vedere prevederile HG nr. 873/2022 pentru stabilirea cadrului legal privind eligibilitatea cheltuielilor efectuate de beneficiari în cadrul operațiunilor financiare în perioada de programare 2021-2027 prin Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranziție justă;
Având în vedere prevederile Dispoziției nr. 157/07.07.2023 a ADR Centru în calitate de Autoritate de Management privind aprobarea Condițiilor specifice aplicabile Programului Regiunea Centru 2021-2027;
Având în vedere prevederile Dispoziției nr.14/20.06.2024 a ADR Centru în calitate de Autoritate de Management privind aprobarea Ghidului solicitantului pentru prioritatea 2-O Regiune Digitală, OS 1.2 Valorificarea avantajelor digitalizării, în beneficiul cetățenilor, al companiilor, al organizațiilor de cercetare și al autorităților publice Acțiunea 2.1 Comunități digitale pentru o regiune inteligentă;
Având în vedere prevederile art. 20 alin. (1) lit. j și art. 44 alin. (1) din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare;
În conformitate cu prevederile art. 129 alin. (2) lit. b, alin. (4) lit. 4 și alin. (14) din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
În temeiul art. 139 alin. (3) lit. d și art. 196. alin (1) lit. a din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;


HOTĂRĂȘTE

ART. 1. – Se aprobă depunerea proiectului ”Digitalizarea serviciilor publice în folosul comunităților din Municipiul Sfântu Gheorghe și Comuna Arcuș” în cadrul apelului de proiecte ”Comunități digitale pentru o regiune inteligentă – soluții digitale” din cadrul Programului Regiunea Centru.
ART. 2. – Se aprobă acordul de parteneriat, încheiat între municipiul Sfântu Gheorghe (Lider de parteneriat – Partener 1) și comuna Arcuș (Partener 2) în vederea depunerii, implementării și asigurării durabilității proiectului ”Digitalizarea serviciilor publice în folosul comunităților din Municipiul Sfântu Gheorghe și Comuna Arcuș”, conform anexei, parte integrantă din prezenta Hotărâre.
ART. 3. - (1)  Se aprobă valoarea totală a proiectului ”Digitalizarea serviciilor publice în folosul comunităților din Municipiul Sfântu Gheorghe și Comuna Arcuș”, în cuantum de 2.460.547,51 lei (inclusiv TVA).
(2) Se aprobă valoarea eligibilă a Proiectului ”Digitalizarea serviciilor publice în folosul comunităților din Municipiul Sfântu Gheorghe și Comuna Arcuș” 2.456.431,78 lei (inclusiv TVA), din care asistență financiară nerambursabilă în valoare de 2.407.303,14 lei (inclusiv TVA) asigurată din Programul Regiunea Centru.
(3) Se aprobă asigurarea din bugetul local al municipiului Sfântu Gheorghe a cheltuielilor neeligibile ce pot apărea pe durata implementării proiectului, altele decât cel prevăzute în bugetul inițial, precum și cheltuielile conexe ce pot apărea pe durata implementării proiectului ”Digitalizarea serviciilor publice în folosul comunităților din Municipiul Sfântu Gheorghe și Comuna Arcuș”, pentru implementarea proiectului în condiții optime, în conformitate cu contractul de finanțare și cu acordul de parteneriat încheiat între părți.
(4) Cofinanțarea parteneriatului pentru proiect este în valoare de 49.128,64 lei (inclusiv TVA), reprezentând 2% contribuția solicitantului la cheltuieli eligibile.
(5) Se aprobă contribuția proprie în proiect a municipiului Sfântu Gheorghe, reprezentând achitarea tuturor cheltuielilor neeligibile ale proiectului in valoare de 4.115,73 lei (inclusiv TVA), cât și participarea cu suma de 43.156,97 lei (inclusiv TVA), reprezentând 87,84% din valoarea integrală a cofinanțării parteneriatului la cheltuielile eligibile ale proiectului ”Digitalizarea serviciilor publice în folosul comunităților din Municipiul Sfântu Gheorghe și Comuna Arcuș”, în conformitate cu contractul de finanțare și cu acordul de parteneriat încheiat între părți.
(6) Se aprobă asigurarea tuturor resurselor financiare necesare implementării proiectului în condițiile rambursării/decontării ulterioare a cheltuielilor din fondurile Uniunii, în conformitate cu contractul de finanțare și cu acordul de parteneriat încheiat între părți.
(7) Se aprobă asigurarea sumelor reprezentând cheltuielile de funcționare și întreținere aferente proiectului, în vederea sustenabilității financiare a acestuia și pe perioada de durabilitate, în conformitate cu contractul de finanțare și cu acordul de parteneriat încheiat între părți.
(8) Dacă este cazul, sumele reprezentând corecțiile ce pot fi identificate în procedura de verificare a achizițiilor, vor fi suportate din bugetul local al municipiului Sfântu Gheorghe.
ART. 4. – Se mandatează primarul municipiului Sfântu Gheorghe, să semneze acordul de parteneriat, anexă la prezenta hotărâre, precum și toate documentele necesare depunerii proiectului, contractul de finanțare, anexele la acesta, actele adiționale la contractul de finanțare respectiv orice alte documente necesare ducerii la îndeplinire a proiectului, în numele municipiului Sfântu Gheorghe și al partenerului nominalizat în acordul de parteneriat.
ART. 5. – Cu executarea prezentei hotărâri se încredințează dl. viceprimar Toth-Birtan Csaba, Direcția generală economică și fiscală și Serviciul elaborare, implementare proiecte din cadrul Primăriei municipiului Sfântu Gheorghe.

Sfântu Gheorghe, la 19 noiembrie 2024.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ

Ambrus Zsombor

 CONTRASEMNEAZĂ

Pentru SECRETAR GENERAL

Morar Edith

Anexă