Hotărâri cu caracter normativ: HOTĂRÂREA NR 233/2020 privind acordarea unor facilități la plata impozitului și taxei pe clădire, datorat de persoane juridice și anularea unor accesorii la obligațiile fiscale restante la data de 31 martie 2020, datorate de persoane juridice
MUNICIPIUL SFÂNTU GHEORGHE CONSILIUL LOCAL |
|
|
|
HOTĂRÂREA NR 233/2020
privind acordarea unor facilități la plata impozitului și taxei pe clădire, datorat de persoane juridice și anularea
unor accesorii la obligațiile fiscale restante la data de 31 martie 2020, datorate de persoane juridice
Consiliul Local al Municipiului Sfântu Gheorghe, în şedinţă extraordinară;
Având în vedere Raportul de specialitate nr. 32067/19.06.2020 al Direcției Finanțe Publice Municipale din cadrul Primăriei Municipiului Sfântu Gheorghe;
Având în vedere Avizele favorabile ale Comisiei pentru administrarea domeniului public și privat, patrimoniu, economic, buget, finanțe, agricultură și dezvoltare regională și Comisiei pentru administrație locală, juridică, ordine publică, drepturile omului, legislația muncii și disciplină ale Consiliului Local al Municipiului Sfântu Gheorghe;
Având în vedere prevederile art. 5 alin. (1) lit. a), art. 16 alin. (2), art. 20 alin. (1) lit. b) şi art. 30 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare;
În baza prevederilor Ordonanței de Urgență nr. 69/2020 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum şi pentru instituirea unor măsuri fiscale;
În condițiile Titlului IX din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
Având în vedere parcurgerea procedurii prevăzute la art. 7 din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată;
În conformitate cu prevederile art. 129 alin. (2) lit. b și alin. (4) lit. c din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
În temeiul art. 139 alin. (3) lit. c și art. 196 alin. (1) lit. a din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
HOTĂRĂŞTE
ART. 1. – (1) Se aprobă reducerea impozitului pe clădiri pentru perioada pentru care s-a instituit starea de urgență în anul 2020, cu o cotă de 50%, pentru clădirile nerezidențiale aflate în proprietatea persoanelor juridice folosite pentru activitatea economică proprie a acestora sau date în folosință printr-un contract de închiriere, comodat sau prin alt tip de contract pentru desfășurarea unor activități economice către alte persoane fizice sau juridice, după caz, dacă în perioada pentru care s-a instituit starea de urgență, ca urmare a efectelor epidemiei coronavirului SARS-CoV-2, proprietarii sau utilizatorii clădirilor au fost obligați, potrivit legii, să își întrerupă total activitatea economică sau dețin certificatul pentru situații de urgență emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de afaceri prin care se certifică întreruperea parțială a activității economice.
(2) Se aprobă Procedura de aplicare a dispozițiilor art. 1, anexa nr. 1 la prezenta hotărâre din care face parte integrantă.
ART. 2. – (1) Se aprobă scutirea de la plata taxei lunare pe clădiri datorate de către persoanele juridice, care au calitatea de concesionari, locatari, titulari ai dreptului de administrare sau de folosință a unei clădiri proprietate publică sau privată a statului ori a unităților administrativ teritoriale, după caz, dacă, în perioada pentru care s-a instituit starea de urgență ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, aceștia au fost obligați, potrivit legii, să își întrerupă total activitatea economică.
(2) Se aprobă Procedura de aplicare a scutirii de la plata taxei lunare pe clădiri, anexa nr. 2 la prezenta hotărâre din care face parte integrantă.
ART. 3. – Se aprobă anularea în cotă de 50% a obligațiilor accesorii datorate cu titlu de majorări de întârziere aferente obligațiilor fiscale principale restante la data de 31 martie 2020 inclusiv, bugetului local al Municipiului Sfântu Gheorghe, de persoane juridice, indiferent de forma de organizare a acestora.
(2) Se aprobă Procedura de anulare a obligațiilor accesorii, anexa nr. 3 la prezenta hotărâre din care face parte integrantă.
ART. 4. - Cu executarea prevederilor prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Finanţe Publice Municipale din cadrul Primăriei Municipiului Sfântu Gheorghe.
Sfântu Gheorghe la 11 august 2020.
PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ CONTRASEMNEAZĂ
Kondor Ágota SECRETAR GENERAL
Kulcsár Tünde-Ildikó
Anexa 1