ro
 
Sâmbătă, 22. Februarie 2025.

HOTĂRÂREA NR. 62/2025 privind aprobarea modificării Regulamentului privind autorizarea desfăşurării activităţilor comerciale şi al serviciilor de piaţă pe teritoriul municipiului Sfântu Gheorghe, aprobat prin HCL nr. 87/2017, cu modificările și completările ulterioare

10.02.2025
MUNICIPIUL SFÂNTU GHEORGHE
CONSILIUL LOCAL

RO 520008 Sfântu Gheorghe

Str. 1 Decembrie 1918 nr. 2

Judeţul Covasna

Tel/fax:  0267-311726

E-mail: consiliul.local@sepsi.ro

HOTĂRÂREA NR. 62/2025

privind aprobarea modificării Regulamentului privind autorizarea desfăşurării activităţilor comerciale şi al serviciilor de piaţă pe teritoriul municipiului Sfântu Gheorghe, aprobat prin HCL nr. 87/2017, cu modificările și completările ulterioare

Consiliul Local al Municipiului Sfântu Gheorghe, în şedinţă extraordinară:
Având în vedere Raportul de specialitate nr. 3477/2025 al Direcției urbanism din cadrul Primăriei municipiului Sfântu Gheorghe;
Având în vedere Avizele favorabile ale Comisiei pentru administrarea domeniului public și privat, patrimoniu, economic, buget, finanțe, agricultură și dezvoltare regională și Comisiei pentru administrație locală, juridică, ordine publică, drepturile omului, legislația muncii și disciplină ale Consiliului Local al Municipiului Sfântu Gheorghe;
Având în vedere prevederile OG nr. 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă, cu modificările și completările ulterioare;
În baza prevederilor art. 454 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
Având în vedere parcurgerea procedurii prevăzute la art. 7 alin. (13) din Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, cu modificările ulterioare;
În conformitate cu prevederile art. 129 alin. (2) lit. b, alin. (4) lit. c și e și alin. (14) din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
În temeiul art. 139 alin. (3) şi art. 196 alin. (1) lit. a) din OUG 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.

HOTĂRĂŞTE

ART. 1. - Se aprobă modificarea Regulamentului privind autorizarea desfăşurării activităţilor comerciale şi al serviciilor de piaţă pe teritoriul municipiului Sfântu Gheorghe, aprobat prin HCL nr. 87/2017, cu modificările și completările ulterioare, anexa nr. 1, după cum urmează:
I. La Articolul 5 literele a și b vor avea următorul cuprins:
„Art. 5. - Definirea termenilor:
a) prin ”Autorizaţie de funcţionare” în înțelesul prezentei hotărâri se defineşte actul administrativ, cu caracter individual, emis de primarul municipiului Sfântu Gheorghe, prin care se stabilesc condiţiile de desfăşurare a activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă, inclusiv desfășurarea activității de alimentație publică și alte activități recreative, precizate la art. 3, pentru operatorul economic care urmează să îşi desfăşoare activitatea pe raza municipiului Sfântu Gheorghe, în structuri de vânzare cu sediu fix.
b) prin ”Acord de funcţionare” în înțelesul prezentei hotărâri se defineşte actul administrativ, cu caracter individual, emis de primarul municipiului Sfântu Gheorghe, prin care se stabilesc condiţiile de desfăşurare a activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă, inclusiv desfășurarea activității de alimentație publică și alte activități recreative, precizate la art. 3, pentru operatorul economic care urmează să îşi desfăşoare activitatea cu caracter permanent sau sezonier, pe raza municipiului Sfântu Gheorghe, în spaţii deschise, în structuri de vânzare mobile sau amenajări sezoniere.
II. Articolul 12 va avea următorul cuprins:
„Art. 12. - Pentru agenții economici care au Autorizație de funcționare eliberată pe termen nelimitat, dacă în urma controlului efectuat de Poliția Locală sau la inițiativa Compartimentului pentru autorizarea activităţilor economice, se constată că dețin datorii la bugetul local, se acordă un termen de 30 de zile pentru achitarea creanțelor, iar în caz contrar se suspendă activitatea prin dispoziție emisă de primarul municipiului Sfântu Gheorghe, până la achitarea datoriilor.
III. Articolul 13 alineatul (1) va avea următorul cuprins:
„(1) Nu se vor elibera autorizaţii/acorduri de funcţionare acelor agenţi economici care înregistrază debite la bugetul local al municipiului Sfântu Gheorghe.”
IV. La articolul 15 alineatul (1) și alineatul (2) vor avea următorul cuprins:
„(1) Autorizația de funcționare se eliberează de regulă pe perioadă nedeterminată, atât timp cât condiţiile iniţiale pentru care s-a solicitat autorizația rămân nemodificate şi documentele care constituie dosarul de solicitare a autorizaţiei de funcţionare sunt valabile.
(2) În cazul apariţiei oricăror modificări în tipul de activitate desfăşurată sau al schimbării suprafeţei structurii de vânzare pentru care s-a solicitat autorizația de funcţionare sau în cazul expirării documentelor depuse la dosarul constituit în vederea eliberării autorizaţiei de funcţionare, operatorul economic are obligaţia, în termen de 30 de zile calendaristice de la data începerii activităţii noi/modificate/expirării documentelor în vederea desfăşurării activităţii, să obţină o nouă autorizaţie de funcţionare. În lipsa efectuării acestor demersuri, autorizaţia de funcţionare se suspendă în mod automat, cu aplicarea sancţiunilor prevăzute de lege.”
V. Articolul 16 se abrogă.
VI. Articolul 25 va avea următorul cuprins:
„Art. 25. - Vânzările de soldare se pot efectua numai în cursul a două perioade pe an, cu o durată maximă de câte 45 de zile fiecare, cu condiţia ca produsele propuse pentru soldare să fie oferite spre vânzare în mod obişnuit înaintea acestei date.”
VII. Articolul 26 se abrogă.
VIII. Articolul 28 va avea următorul cuprins:
„Art. 28. - Perioadele de soldări prevăzute la art. 25 se stabilesc de comerciant între următoarele limite:
a) perioada 15 ianuarie - 15 aprilie inclusiv, pentru produsele de toamnă - iarnă;
b) perioada 1 august - 31 octombrie inclusiv, pentru produsele de primăvară - vară.”
ART. 2. – Cu ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Compartimentul pentru autorizarea activităţilor economice, Compartimentul de relaţii cu publicul, informaţii, registratură, Direcția generală economică și fiscală şi Poliţia Locală a municipiului Sfântu Gheorghe.

Sfântu Gheorghe, la 10 februarie 2025.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ

Buslig Kincső

 CONTRASEMNEAZĂ

 SECRETAR GENERAL

Kulcsár Tünde-Ildikó