ro
 
Marți, 24. Decembrie 2024.

HOTĂRÂREA NR  37/2021 privind aprobarea modificării și completării Regulamentului privind autorizarea desfăşurării activităţilor comerciale şi al serviciilor de piaţă pe teritoriul Municipiului Sfântu Gheorghe aprobat prin HCL nr. 87/2017, cu modificările și completările ulterioare

29.01.2021
MUNICIPIUL SFÂNTU GHEORGHE
CONSILIUL LOCAL


RO 520008 Sfântu Gheorghe

Str. 1 Decembrie 1918 nr. 2
Judeţul Covasna


Tel.:  0267-311726
Fax: 0267-351781
E-mail: consiliul.local@sepsi.ro

HOTĂRÂREA NR  37/2021

privind aprobarea modificării și completării Regulamentului privind autorizarea desfăşurării activităţilor comerciale şi al serviciilor de piaţă pe teritoriul Municipiului Sfântu Gheorghe aprobat prin HCL nr. 87/2017, cu modificările și completările ulterioare

 

Consiliul Local al Municipiului Sfântu Gheorghe, în şedinţă ordinară;

Având în vedere Raportul de specialitate nr. 65.568/2020 al Compartimentului pentru Autorizarea Activităţilor Economice din cadrul Primăriei Municipiului Sfântu Gheorghe;

Având în vedere Avizele favorabile ale Comisiei pentru administrarea domeniului public și privat, patrimoniu, economic, buget, finanțe, agricultură și dezvoltare regională și Comisiei pentru administrație locală, juridică, ordine publică, drepturile omului, legislația muncii și disciplină ale Consiliului Local al Municipiului Sfântu Gheorghe;

În baza prevederilor OG nr. 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă, cu modificările şi completările ulterioare;

În conformitate cu prevederile HG nr. 333/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OG nr. 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă;

Având în vedere prevederile Legii nr. 61/1991 pentru sancţionarea faptelor de încălcare a unor norme de convieţuire socială, a ordinii şi liniştii publice, republicată;

În temeiul prevederilor art. 475 alin. (3) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;

Având în vedere parcurgerea procedurii prevăzute la art. 7 din Legea 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată;

În conformitate cu prevederile art. 129 alin. (1) şi alin. (2) lit. c şi art. 362 alin. (2) din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările si completările ulterioare;

În temeiul art. 139 alin. (3) lit. g şi art. 196 alin. (1) lit. a din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările si completările ulterioare.

HOTĂRĂȘTE

Art. 1. - Se aprobă modificarea și completarea Regulamentului privind autorizarea desfăşurării activităţilor comerciale şi al serviciilor de piaţă pe teritoriul Municipiului Sfântu Gheorghe aprobat prin HCL nr. 87/ 2017 după cum urmează:

I. La articolul 5, litera i) se modifică și va avea următorul cuprins:

i) prin „structură de vânzare” se întelege spaţiul de desfăşurare a unuia sau mai multor exerciţii comerciale. Poate fi: structură de vânzare cu suprafaţă mică - având o suprafaţă de vânzare până la 500 mp inclusiv; structură de vânzare cu suprafaţă medie - având o suprafaţă de vânzare cuprinsă între 501 – 1000 mp inclusiv; structură de vânzare cu suprafaţă mare - având o suprafaţă de vânzare mai mare de 1000 mp.

II. La articolul 6, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins:

”(1) Orice exerciţiu comercial se poate desfăşura de către persoane fizice sau persoane juridice care sunt constituite şi înregistrate legal și nu au datorii față de bugetul local.”

III. După alineatul (5) al articolului 11 se introduce un nou alineat, alineatul (5¹) cu următorul cuprins:

”( 5¹) Funcționarul responsabil cu verificarea și întocmirea Autorizației de funcționare din cadrul Compartimentului pentru autorizarea activităților economice, va solicita dovada achitării tuturor datoriilor faţă de bugetul local de la Direcţia Finanţelor Publice Municipale”.

IV. La articolul 11, alineatul (6) se modifică și va avea următorul cuprins:

”Compartimentul pentru autorizarea activităţilor economice va verifica actele depuse de către solicitant şi în cazul în care sunt îndeplinite condiţiile de acordare va emite Autorizaţia de funcţionare/Acordul de funcţionare şi Fişa de valabilitate, în termen de 30 lucrătoare de zile de la data depunerii documentaţiei. În cazul în care documentaţia este incompletă/conţine documente expirate, solicitantul are datorii față de bugetul local sau se încalcă dispoziţiile prezentului Regulament, în termen de 10 zile lucrătoare se vor transmite solicitantului observaţiile în scris şi se va solicita completarea documentaţiei. În caz de neconformare documentaţia se returnează solicitantului.

V. ”După alineatul (6) al articolului 12 se introduce un nou alineat, alineatul (7) cu următorul cuprins:

”Pentru agenții economici care au Autorizație de funcționare eliberată pe termen nelimitat, dacă în urma controlului anual, la inițiativa Compartimentului pentru autorizarea activităţilor economice, se constată că dețin datorii la bugetul local, se acordă un termen de 30 de zile pentru achitarea creanțelor, în caz contrar se suspendă activitatea prin dispoziție emisă de primarul municipiului Sfântu Gheorghe, până la achitarea tuturor creanțelor.

VI. La articolul 15, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins:

”(1) Autorizaţia de funcţionare se eliberează de regulă pe o perioadă de maximum 10 (zece)          ani fiscali, fiind însoţită de Fişa de valabilitate pe care se aplică vizele anuale.

VI.1 La articolul 15, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1¹) cu următorul cuprins:

(1¹) Prin excepție de la prevederile alin. (1), agenții economici care desfășoară activitate de comerț - prestări servicii și au suprafața structurii de vânzare mai mică de 500 m², vor obține Autorizația de Funcționare pe termen nelimitat, fără aplicarea vizei anuale;”

VII. La articolul 17, alineatul (6) va avea următorul cuprins:

(6) ”În cazul în care de la data eliberării sau a ultimei vize anuale se înregistrează reclamaţii cu privire la programul de funcţionare sau la modificarea condiţiilor care au stat la baza emiterii autorizaţiei/acordului/vizei anuale, serviciul de specialitate va sesiza agenţii cu atribuţii de control din cadrul Poliţiei Locale a Municipiului Sfântu Gheorghe în vederea verificării legalităţii funcţionării şi monitorizarea activităţii agentului economic, urmând a se lua decizie în sensul solicitării reducerii/modificării orarului de funcţionare. În cazul în care agentul economic nu se conformează solicitării reducerii/modificării orarului de funcționare, modificarea orarului se va face din oficiu prin dispoziție emisă de Primarul Municipiului Sfântu Gheorghe, iar în cazul repetării contravenţiilor activitatea agentului economic se suspendă, conform prevederilor Legii nr. 61/1991 republicată privind sancţionarea faptelor de încălcare a unor norme de convieţuire socială, a ordinii şi liniştii publice, şi art.73-78 din O.G. nr. 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă, cu modificările și completările ulterioare.”

VIII. Punctul 12 din anexa nr. 3 la Regulament, se abrogă.

IX. Punctul 5 din anexa nr. 5 la Regulament,  se abrogă.

Art. 2. – Regulamentul anexa la HCL nr. 87/2017 se înlocuiește cu anexa la prezenta hotărâre din care face parte integrantă.

Art. 3. – Cu executarea prezentei hotărâri se încredinţează Compartimentului pentru autorizarea activităţilor economice, Compartimentul de emitere a autorizaţiilor de construcţii şi desfiinţare, Biroul Locativ, Relaţii, Contracte şi Administrare Cimitir comun, Compartimentul de relaţii cu publicul, informaţii, registratură şi Poliţia Locală a municipiului Sfântu Gheorghe.

Sfântu Gheorghe, la 29 ianuarie 2021.

PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ 

Csatlos László

 În locul acestuia, consilierii locali: 

 Vargha Fruzsina                 Toth-Birtan Csaba

CONTRASEMNEAZĂ

SECRETAR GENERAL

 Kulcsár Tünde-Ildikó

Anexa-Regulament

Anexe la Regulament