ro
 
Vineri, 29. Martie 2024.

HOTĂRÂREA NR  351/2020 privind acordarea unor facilități la plata impozitului și taxei pe clădire, datoratde persoane juridice pe anul 2020

27.11.2020
MUNICIPIUL SFÂNTU GHEORGHE
CONSILIUL LOCAL


RO 520008 Sfântu Gheorghe

Str. 1 Decembrie 1918 nr. 2
Judeţul Covasna


Tel.:  0267-311726
Fax: 0267-351781
E-mail: consiliul.local@sepsi.ro

HOTĂRÂREA NR  351/2020

privind acordarea unor facilități la plata impozitului și taxei pe clădire, datoratde persoane juridice pe anul 2020

         

Consiliul Local al Municipiului Sfântu Gheorghe, în şedinţă ordinară;

Având în vedere Raportul de specialitate nr. 63.237/2020 al Direcției Generale Economice și Finanțe Publice Municipale din cadrul Primăriei Municipiului Sfântu Gheorghe;

Având în vedere Avizele favorabile ale Comisiei pentru administrarea domeniului public și privat, patrimoniu, economic, buget, finanțe, agricultură și dezvoltare regională și Comisiei pentru administrație locală, juridică, ordine publică, drepturile omului, legislația muncii și disciplină ale Consiliului Local al Municipiului Sfântu Gheorghe;

Având în vedere prevederile art. 5 alin. (1) lit. a, art. 16 alin. (2), art. 20 alin. (1) lit. b şi art. 30 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare;

În baza OUG nr. 181/2020 privind unele măsuri fiscal-bugetare, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene;

În condițiile Titlului IX din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare și în conformitate cu prevederile HG nr. 1/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal;

Având în vedere parcurgerea procedurii prevăzute la art. 7 alin. (13) din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată;

În conformitate cu prevederile art. 129 alin. (2) lit. b și alin. (4) lit. c din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

În temeiul art. 139 alin. (3) lit. c și art. 196 alin. (1) lit. a din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

HOTĂRĂŞTE

ART. 1. – Se aprobă reducerea impozitului pe clădiri pentru perioada pentru care s-a instituit starea de urgență/de alertă pe anul 2020, cu o cotă de 50%, pentru clădirile nerezidențiale aflate în proprietatea persoanelor juridice folosite pentru activitatea economică proprie a acestora sau date în folosință printr-un contract de închiriere, comodat sau prin alt tip de contract pentru desfășurarea unor activități economice către alte persoane fizice sau juridice, după caz, dacă în perioada pentru care s-a instituit starea de urgență/de alertă, ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, proprietarii sau utilizatorii clădirilor au fost obligați, potrivit legii, să își întrerupă total activitatea economică sau dețin certificatul pentru situații de urgență emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de afaceri prin care se certifică întreruperea parțială a activității economice.

ART. 2. – Se aprobă Procedura de aplicare a reducerii impozitului pe clădiri nerezidențiale datorate de persoanele juridice pe anul 2020, aferent duratei stării de urgență/de alertă, cu o cotă de 50%, anexa nr. 1 la prezenta hotărâre din care face parte integrantă.

ART. 3. – Se aprobă scutirea de la plata taxei lunare pe clădiri datorate de către persoanele juridice, care au calitatea de concesionari, locatari, titulari ai dreptului de administrare sau de folosință a unei clădiri proprietate publică sau privată a statului ori a unităților administrativ teritoriale, după caz, dacă, în perioada pentru care s-a instituit starea de urgență și de alertă ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, aceștia au fost obligați, potrivit legii, să își întrerupă total activitatea economică.

ART. 4. – Se aprobă Procedura de aplicare a scutirii taxei pe clădiri nerezidențiale, aferente duratei stării de urgență/de alertă, aflate în folosința persoanelor juridice, anexa nr. 2 la prezenta hotărâre din care face parte integrantă.

ART. 5. - Cu executarea prevederilor prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Generală Economică și Finanţe Publice Municipale din cadrul Primăriei Municipiului Sfântu Gheorghe.

Sfântu Gheorghe, la 27 noiembrie 2020.

 

PREŞEDINTE DE ȘEDINŢĂ       Ambrus Zsombor       

CONTRASEMNEAZĂ

SECRETAR GENERAL

Kulcsár Tünde-Ildikó 

 

            

Anexa 1

Anexa 2